Снимка Руслан Йорданов
Slide
Slide

София. Общо 17 хотела са обявени за продажба на сайта на Камарата на частните съдебни изпълнители от втората блокада у нас заради коронавируса на 27 ноември до 6 януари, показва справка на сайта на КЧСИ, цитирана от Investor.bg.

Общата им стойност е близо 16 млн. лв. Най-скъпият имот, обявен за принудителна продажба през разглеждания период, е хотел „Орхидея“ в курортен комплекс „Чайка“, Варна. Той е с площ от 6940 кв. м и разполага с 65 стаи, осем апартамента и една конферентна зала, както и два магазина за промишлени стоки, фризьорски и козметичен салон, ресторант, нощен клуб.

Още четири хотела по морето са обявени за публична продажба – хотел във Варна за 334,4 хил. лв., хотел в Несебър за 329,7 хил. лв., хотел в Балчик за 392,6 хил. лв. и хотел в село Лозенец, Бургаска област, за 783 хил. лв.

В Турция очакват 25 милиона туристи от чужбина през 2021 г., обявиха кога откриват сезона

Планински хотели също излизат на тезгяха за публична продажба. Частни съдебни изпълнители са обявили за принудителна продан четири хотела в Смолян и Пампорово, като цената им варира от близо 900 хил. лв. до малко под 180 хил. лв.

Хотели в райони с активен туристически поток също са обявени за принудителна продажба. Три хотела във Велико Търново попадат в регистъра на частните съдебни изпълнители от края на ноември досега, а цената им е съответно 880 хил. лв., 778 хил. лв. и 328 хил. лв. За публична продажба са обявени и два хотела в села около Ловеч на цена от 260 хил. лв. и 243 хил. лв., един в габровското село Геша за 491 хил. лв., един в Троян за 518 хил. лв. и един в Кочериново за 45 700 лв.

Това са само хотелите, които са обявени за принудителна продажба, тъй като собствениците им са изпаднали в несъстоятелност. В сайтове на банки също се продават хотели заради кредити, които не могат да се обслужват, показа проверка на bgtourism.bg. В сайтовете за имотни обяви обаче също се предлагат немалко хотели, чиито собственици са решили доброволно да се разделят с тях. В Imoti.net към 7 януари има 456 обяви за продажба на хотели, над сто от които са на цена от 1 млн. евро нагоре, като тук влизат и немалко хотели в Гърция, а в OLX активните обяви към момента са 139.

Българските плажове със „Син флаг“ са били едни от най-безопасните и сигурните през 2020 г., започна кампанията за новите флагове

По данни Imot.bg средната продажна цена е близо 700 хил. евро, а средната цена на квадратен метър – 525 евро. Най-скъпият хотел, обявен за продажба в Imoti.net, е на цена от 9 млн. евро и се намира в бургаския квартал „Лазур“. Луксозният нов апартаментен хотел с площ от 6102 кв. м, който се намира в съседство с Морската градина в града, е 11-етажен и включва едностайни и двустайни апартаменти и мезонети, както и три подземни нива с паркоместа.

Около сто от обявените за продажба хотели в Imoti.net се намират по морето, предимно в района на Бургас и Добрич и по-малко във Варна и околностите. Немалко обяви има и за планински хотели в Банско, Пампорово и Боровец, както и за хотели в градове със силен поток от туристи като Велико Търново и Ловеч. По-малко са обявите за хотели в София и Пловдив, както и в други големи градове в страната.

Големият брой принудителни и доброволни продажби на хотели най-вероятно е свързан с коронавирусната пандемия. Макар че хотелите у нас не бяха затворени принудително по време на извънредното положение, силното намаляване на туристическите пътувания нанася тежък удар на хотелиерите.

През октомври техните приходи са намалели с близо 40%, броят на нощувките се е свил с над 30%, а броят на пренощувалите в местата за настаняване е спаднал с над 35%, показаха данни на Националния статистически институт (НСИ).

Към октомври м. г. близо 60% от участвалите в допитване на НСИ мениджъри на хотели са заявили, че приходите от дейността им са намалели в сравнение със септември. Поради това близо 17% са признали, че планират временно да преустановят дейността си. В опит да привлекат клиенти хотелиерите масово обмислят намаляване на цените, като над 62% от участниците в анкетата възнамеряват да понижат цената на пакета от услуги, а 48,3% – на нощувката.

Разгледай списанието на bgtourism.bg

Най-важните новини от туризма в България тук

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията