Slide
Slide

София. Ще търсим възможност за допълнително финансиране по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. По еврофонда успяхме да договорим 10 млн. лв., като при проведената процедура за тях получихме 840 заявления от бранша за 64 млн. лв. Тези средства са начален капитал и ще търсим възможност за дофинансиране на мярката. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова в обзорното предаване „Седмицата“ на Дарик радио. Тя уточни още, че за да се предоставят допълнителни евросредтва е необходима финансова обосновка и анализи, като за събиране и изготвяне на тази информация е разработена анкета, качена на институционалния сайт на министерството. Изискали сме още 50 млн. лв., с които да се подпомогнат туроператорите и туристическите агенти, обясни министър Николова.

Започваме проверки в зимните курорти. Ще следим за стриктното спазване на противоепидемичните мерки, с цел да гарантираме сигурната и безопасна почивка на туристите, информира вицепремиерът. Министърът припомни, че са разработени и утвърдени указания за работа на курортите в предстоящите студени месеци. При подготовката им е проучен и приложен опитът на много европейски страни, като правила са съгласувани и със здравните институции, информира още тя.

Вицепремиерът посочи още, че започва и маркетингова кампания за насърчаване на пътуванията през предстоящия сезон. Комуникационният микс ще стартира с социалните мрежи, като мотото, което ще използваме е „Зимните спортове, укрепват вашето здраве“, уточни тя. По думите й България предлага отлични условия за здравен туризъм, който е с много голям природен и материален потенциал.

Вътрешния туризъм продължава да е акцент в работата на Министерството на туризма, коментира министърът. И допълни, че българските граждани все повече обръщат внимание на здравето си и предпочитат да пътуват към дестинации предлагащи здравен туризъм. ПО данни от Единната система за туристическа информация от началото на годината до сега над 2,7 млн. българи са почивали у нас.

През ноември ще представим и Националното меню, в него много добре са подбрани рецепти от различните туристически региони в страната, каза министър Николова. Тя уточни, че то ще бъде препоръчително, а хотелите и ресторантите, които го предлагат, ще бъдат брандирани от Министерството на туризма. По отношение на рекламата вицепремиерът коментира, че подкрепя позицията, че бюджетът за нея е недостатъчен. Трябва да се рекламираме по най-модерния начин, за което са нужни средства, допълни тя. И информира, че клиповете от инициативата на институцията и Асоциацията на екскурзоводите, с които се популяризират малко познати места, са гледани от над 2 млн. европейци, като над 1 млн. са на Балканския полуостров.

До дни ще бъдат финализирани и изискванията към „карантинните хотели, уточни министърът. Тя уточни, че е важно легловата база на избраните места за настаняване да отговаря на нуждите за необходимия медицински персонал и настанените. Няма да има приоритетни хотели, но е важно избраните да отговарят на изискванията, подчерта вицепремиерът. По думите й не е целесъобразно да са 5 звездни хотели, защото повечето са брандирани, овен това имат резревации и няма възможност да отделят посетителите. Министърът поясни още, че изчисленията показват, че настаняването на карантинирани лица в хотелите е два пъти по-евтино, спрямо лечението в болницата. В прерогативите на Министерство на здравеопазването е да предложат как ще се плаща, което е и един от детайлите, които се уточняват в момента, допълни министър Николова.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията