Slide
Slide

София. През ноември 2019 година за първи път в Европа хотел „назначи“ за персонал робот, който обслужва хотелски гости, научават първи читателите на информационна агенция BGtourism.BG. Иноваторът в хотелиерския бранш е хотел „Бест Уестърн Премиер Летище София“, a българската компания „TMM Automation“ направи това възможно.

Името на робота е „Roomy“.

Функциите на робота са многобройни и всички те целят едно – доброто обслужване на гостите.

Основните дейности на „Roomy“ се свързват с услугите „Room Service“ и ескорт до стаята. Освен да придружава и упътва гостите до стаите им, робота може да доставя до стаите храна, напитки или принадлежности за гостите, поръчани с едно позвъняване от рецепцията на хотела.

След като му се зададе номерът на стаята, робота сам тръгва към нея. Контролира автоматично асансьора за етажa, към който се е запътил, ориентира се в коридорите сам, избягва възможните препятствия по пътя си и накрая застава пред съответната стая. Автоматично позвънява на телефона в нея и гостът излиза, за да си вземе поръчката.

Действията на „Roomy“ са независими и автоматични. Всички етажи, хотелски стаи и други съоръжения на съответния хотел са програмирани в паметта на „Roomy“, позволявайки на робота не само да изпълнява доставки, но и да упътва и придружава гостите до съответната им дестинация. След изпълняване на поръчката, роботът сам се връща до своето бюро – Roomy’s Desk, намиращо се на партерния етаж, непосредствено до рецепцията.

Към момента речника на „Roomy“ включва близо 30 изречения. Робота също може да поздрави гостите за техния рожден ден с песен, както и да

изпълнява тематична Коледни песни. 

„Roomy“ е фен и на социалните мрежи –  всеки гост, получил своята доставка бива поканен за снимка от робота, а #roomyrobot (hashtag) тепърва набира популярност, като синоним на иноваторството в хотелското обслужване на бъдещето.

„Roomy“ работи 24/7,

зарежда се автоматично, батерията му е с дълга продължителност, помага за по- бързото и добро обслужване, и увеличава процента на доволни клиенти.

В световен мащаб роботът вече се използва в Америка, Тайван, Южна Кореа, Сингапур, Канада, Тайланд, Китай, Австралия и много други държави, където заема висок пазарен дял в хотелиерството. А благодарение на TMM Automation, вече и в България можем да бъдем обслужени от приветливия и енергичен робот „Roomy“. „Бест Уестърн Премиер Летище София“ и българската компания „TMM Automation“ канят читателите на BGtourism.BG да се запознаят от близо с „Roomy“.

Следете BGtourism.BG ежедневно, за да сте информирани с новините от света на туризма, икономиката, кулинарията, културата и спорта.

Запознайте се с възможностите за реклама ТУК!

Сподели публикацията