Варна. Висше училище по мениджмънт е домакин на предприемачески лагер за младежи от Черноморския регион, който стартира във Варна. Събитието започна на 3 август и ще продължи до 5 август. В поредица от теоретични и практически сесии, 15 младежи от 4 държави – Армения, Гърция, Грузия и България ще градят знания, свързани със спецификите на туризма, основан на преживяванията и ще овладяват умения за стартиране и развитие на самостоятелен бизнес в този сектор.

В рамките на международния форум, участниците са провокирани от богатата архитектура, културния календар и ресурсите на Варна, за да създадат концепция за туристически продукти или услуги, основани на преживяванията. Докато създават своята успешна компания в учебна среда, те работят върху създаването на концепция и стратегия за реализация на своята иновативна идея.

Русе прави фестивал на торта „Гараш“, организира и инфотур за работещите в туризма

„Целта на предприемаческия лагер е да дадем възможност на млади хора, студенти и предприемачи с интерес в областта на туризма да погледнат на бизнеса от малко по-различна гледна точка и да помислят върху това какви дейности, свързани с преживяванията на дадено място и дадена култура могат да бъдат разработени като туристически продукти.“ – сподели Цветалина Генова – ръководител на отдел проекти и приложни изследвания във варненския университет.

Проектът поставя на фокус теми като преживяването на културата в градски условия, създаването на нови атракции и преживявания, съживяване на градската среда, управление на събития и много други.

Детски лагер в Албена създаде перфектната ваканция за най-малките туристи (снимки)

Туризмът, основан на преживяванията става все по-популярен. Съвременният турист все по-често се насочва към непознати дестинации, интересни култури, традиции и обичаи, като търси да комбинира отдиха с различни активности. В центъра на неговото търсене е позитивното преживяване, емоцията и спомена. Това, наред с интензивния напредък на цифровите технологии отваря нови бизнес хоризонти. Така, предприемачеството в сектора на туризма става все по-отворено за млади хора. С минимални инвестиции, но с подходящи умения, една добра идея може да се превърне в успешен бизнес. А когато в центъра е поставено културно – историческото наследство на региона, то този бизнес допринася за развитието на местната общност.

Събитието се организира от Висше училище по мениджмънт и Асоциация „Кулинарни изкуства и гостоприемство“ в рамките на проект PRO EXTOUR „Насърчаване на туризма на преживяванията с фокус върху културно-историческото наследство на черноморския басейн“, който се осъществява по СОП „Черноморски басейн 2014 – 2020“.

Сподели публикацията


Спа Хотел Спартак, Сандански Нов СПА хотел в Сапарева Баня | 103° Hotel & SPA