София. Работи се по създаването на туристически информационен център в Националния дворец на културата (НДК), където да бъдат популяризирани различни видове нишов туризъм, включително и конгресен, и събитиен, както и всички възможности, които предлага България като туристическа дестинация. Това договори вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на срещата си с Българското конгресно бюро, в което членуват 39 компании, занимаващи се с конгресен и събитиен туризъм. Центърът ще бъде открит в средата на септември, за да може да популяризира зимните ни курорти, както и сезон 2021.

„Трябва да мислим много гъвкавото. Правя всичко възможно, за да спомогнем възстановяването на бранша“, коментира министър Николова. И добави, че е ще бъде разработено българско традиционно меню, което също ще може да се предлага по време на провеждането на всички организирани мероприятия.

Представителите на конгресното бюро изказаха своите притеснения за бъдещето на техния бизнес пред министър Николова, тъй като събитийният туризъм е най-тежко засегнат, след като почти 100% от събитията са отложени за неизвестен период във времето и не е ясно кога ще започне възстановяването. Относно най-големия конгресен център в България – Националния дворец на културата, който е и ротационен председател на Бюрото, присъстващите заявиха, че са отложени 350 събития само за рамките на 4 месеца, като мероприятията са планирани за догодина, без да има обаче ясна времева рамка.

Теодора Жилкова, изпълнителен директор на бюрото заяви, че бизнес хотелите имат много възможности за провеждане на големи събития, но липсва стратегия за развитие на подобен туризъм. По думите ѝ бизнес туристът харчи 3 пъти повече от обикновения посетител и именно заради това е важно България да бъде позиционирана като такъв тип дестинация. Идеята на тези прояви е да запълнят периферията на сезона.

Бизнесът потърси съдействие от министър Николова и за включването им в мярката 60 на 40, тъй като част от фирмите в бранша не могат да се възползват от нея поради липсата на кодове на икономическа дейност, а в момента те са с нулеви приходи и вече се налага да бъдат съкращавани служители. От бюрото поискаха съдействие и за удължаване на мярката до 2021 г., след като те вече имат възможност да кандидатстват по нея.

Според присъстващите на срещата трябва да се припознае и връзката между инвестиции в България и конгресния туризъм. Чуждестранните инвестиции идват след посещение на конгрес или голямо международно събитие и тази връзка трябва да е засили, защото това би спомогнало не само за стимулиране на събитийния туризъм, но и за привличането на чуждестранен капитал у нас.

Пътуващ репортер на bgtourism.bg обикаля света, през септември започва новата ни рубрика „Пътуване между редовете“

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК