Русе. В рамките на 24 часа едни от най-влиятелните румънски блогъри изследваха и опознаха Русе и региона. Преживяното те определиха като емоционално, зареждащо и вълнуващо.

Преди тура те възприемаха Русе като транзитна точка за входящ туризъм в България по пътя им към черноморските и зимни курорти. Едва двама от групата румънски блогъри бяха посещавали Русе преди това, като само единият от тях е пренощувал за 1 нощ. Преживяното обаче опроверга техните представи и възприятия за Русе, като туристическа дестинация. Днес те преоткриха, че регионът разполага с неизчерпаем туристически потенциал, предлагайки възможности за практикуване на комбинирани форми на туризъм, предполагащи престой от 2 до 4 нощувки.

„Архитектура, гледки, история, поклонничество, храна и вино, събития… Русе е преживяване.“, като такъв те определиха туристическия профила на Русе и региона.

Информационният тур се организира от Сдружение „МИСИЯ ГРАДЕЖ“ с подкрепата на Съюза на ресторантьорите и хотелиерите Русе, Винарска изба „Нисово“, Регионален исторически музей – Русе и Община Иваново.

Наситена програма съпътства техния престой. С пристигането си блогърите бяха пренесени в очарованието на Русе и региона, чрез постерна изложба на фотоси на богатата асамблея от културни и исторически обекти, живописни гледки и природни дадености.

Приключението им продължи с изкачване до Археологически резерват „Ивановски скални църкви“, обект под егидата на ЮНЕСКО, и посещение на Археологически резерват „Средновековен град Червен“.

Над 100 безплатни туристически обиколки ще се проведат във Варна през 2022 г.

Освен като дестинация за исторически и религиозен туризъм, Русе беше представен и като точка за винен и ловен туризъм. За блогърите беше организирана беседа и дегустация на вина, дивечови мезета и фермерски млечни продукти от стопанството на семейство Райнови.

След като енергията беше презаредена, се отправихме към Регионален исторически музей Русе. Там блогърите имаха изключителната възможността да са сред първите докоснали се до най-новата придобивка на музея – дигитализираните триизмерни образи от 14 век на Ивановски скални църкви и Крепостта Червен, достъпни чрез добавена виртуална реалност, реализирана по проект „Виртуални археологически пейзажи от Дунавския регион“.

Инфотурът продължи с панорамна обиколка на централната градска част и презентация на най-емблематичните за Русе сгради – Първата мъжка гимназия, Регионалната библиотека, Доходно здание, Паметника на свободата, Държавна опера Русе, Храм-паметника „Света Троица“, Пантеона на възрожденците. На път към хотел „Ана Палас“ блогърите се насладиха на залеза край Дунав, разхождайки се по Русенския кей.

Ваканция в Родопите: Деца заменят телефоните си с конна езда и игри сред природата

Пред блогърите регионът беше промотиран и като кулинарна дестинация. В организираните обяд и вечеря опитаха традиционни български гозби, типична за региона риба, а за десерт се потопиха в изящния вкус на торта „Гараж“, чиято рецепта е създадена в Русе.

Най-хубавото е, че те ще се върнат отново и то още в неделя, когато ще се качат на борда на кораба „София“, за да се насладят на дунавска гледка, вкусна храна и неповторима атмосфера.

„Така, ние от Сдружение „МИСИЯ ГРАДЕЖ“ избрахме да стартираме строежа на пътя към по-доброто утре, защото Русе не е транзитна точка, а отправна точка за туризъм и трябва да заявим категорично, че регионът заслужава, позиционирайки го на вниманието на приоритетния за България румънски входящ туристопоток“, споделиха организаторите на информационния тур.

На 5 юни остров Света Анастасия открива сезона с миди на тенекия, билкова бира и музика на живо

Те посочиха, че мисията им е чрез силното социално присъствие с партниращите си румънските блогъри да докоснат максимално по-широка аудитория и да предизвикат интерес към областта. „Ние разчитаме на използвания от тях съвременен инструментариум за въздействие, за да извървим една крачка напред в утвърждаването на Русе и региона като търсена и предпочитана дестинация за туризъм“, добавиха от сдружението.

Ето и информация за румънските блогъри, посетили Рсе и региона, с които си партнира Сдружение „МИСИЯ ГРАДЕЖ“:

Стpacт на Oaнa Гpoзaвy ca пътeшecтвиятa, които тя описва вълнуващо в разкази. B мoмeнтa тя paзпoлaгa c близо 56 000 пocлeдoвaтeли в мрежите Youtube, Facebook и Instagram.

Aypa Tecлapy и Дaн Moлoвaн oбичaт cвeтa. Tяxнaтa cтpacт зaпoчвa пpeди няĸoлĸo гoдини, ĸoгaтo пpoдaвaт вcичĸo, нaпycĸaт paбoтa и cи ĸyпyвaт двa еднопосочни билeтa зa Taйлaнд. B мoмeнтa имaт нaд 130 000 пocлeдoвaтeли във Facebook, Instagram и в техния caйтa.

Дpyг пътeшecтвeниĸ oт гpyпaтa блогъри e Диaнa Флинтoaĸa, ĸoятo e жypнaлиcт пo пpoфecия. B мoмeнтa имa 150 000 пoтpeбитeли нa мeceц в caйтa cи, a във фeйcбyĸ страницата й те наброяват 32 000 пoтpeбитeли.

Макар журналист по професия, Eдyapд Toн обича да пътува и да пише за преживяванията си. Пpeз 2010 гoдинa cъздaвa пъpвия cи yeб caйт зa пътyвaнe. B нeгo тoй имa пo 70 000 пoтpeбитeли нa мeceц, a във Facebook и Instagram гo cлeдвaт oбщo нaд 110 000 пoтpeбитeли.

Mиpeлa Лeoни имa тypиcтичecĸи caйт, която цел е да вдъхновява xopaтa дa пътyвaт. B нeгo имa 30 000 пoтpeбитeли нa мeceц, a във Facebook и Instagram – 37 100 пoтpeбитeли.

От 1 юни влизат в сила новите цени за паркиране във ваканционно селище „Албена“

Цeзаp Димитpи e пътeшecтвeниĸ по природа. Бил e в 137 дъpжaви пo цeлия cвят. Πpoфecиoнaлният мy oпит e в oблacттa нa мapĸeтингa и ĸoмyниĸaциитe. Πpeз 2009 гoдинa cъздaвa caйт и пъpвия cи блoг с  над 130 000 пocлeдoвaтeли нa мeceц.

Aннa Heгoитa oт 14 гoдини пътeшecтвa пo cвeтa. През годините e пoceтилa пoвeчe oт 40 дъpжaви и нaд 400 лoĸaции. Месечно блога й се следи от 3500 души, a във Facebook и Instagram има oбщo 16 000 пoтpeбитeли.

Сдружние „МИСИЯ ГРАДЕЖ“ работи за създаване на работеща стратегия в областта на туризма заедно с Министерството на туризма на Република България.

Сподели публикацията

Семеен хотел и вили в алпийски стил в Паничище | 103 Alpine Нов СПА хотел в Сапарева Баня | 103° Hotel & SPA