Slide
Slide

София. Министерството на туризма започна кампания за популяризиране на културно-историческия туризъм в България. Целта е да се насърчи развитието на тези обекти. Един от тях е античният и средновековен град Мисионис, който е на територията на Търговище.

„С инициирането на тематична кампания със специален фокус към тези археологически обекти, искаме да надградим и още повече да засилим вниманието към културно-историческия туризъм. Изготвят се кратки видеа, които да дават любопитна информация за археологическите забележителности. Приоритетно те ще се разпространяват в социалните медии и интернет канали. При реализацията на инициативата разчитаме на експертността на професор Николай Овчаров. Вярвам, че с неговото съдействие се създава продукт от най-високо качество, който да популяризира богатствата на България и да привлече повече посетители в регионите на страната“, заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова.

Мисионис

По информация на археолозите едва 1% от целия град е разкрит. В базилика номер 3 е запазен автентичният под, който е отпреди повече от 1500 години. Съхранен е тронът, от който са водени църковните служби. Запазено в първоначалния си вид е и място за кръщаване. Разкрита е и част от укрепителна стена, която достига височина от 12 метра. В района па Търговище има над 1100 археологически обекта.

Вишеград

В кампанията ни за културно-историческото наследство на България се рекламират шест обекта, за които правителството отпусна финансови средства в размер на 1.8 млн. лв. за проучване и развитие на обектите – три в Южна и три в Северна България.

Перперикон

Това е видеото за средновековния град Перперикон. Очаква се с тази кампания допълнително да бъдат насърчени пътуванията с цел културно-исторически туризъм. Това ще подпомогне насърчаването на посещенията през 4-те сезона и ще осигури поток от посетители в 12-те месеца на годината.

Припомняме, че подобна инициатива Министерството на туризма вече реализира съвместно с екскурзоводите и тя доказа колко е успешен този подход за насърчаване на посещенията на различни забележителности. Видеата бяха гледани и споделяни от милиони потребители в социалните мрежи както сред българите, така и от чужденци – всички видеа можете да разгледате в плейлистата ни в YouTube канала на Bgtourism.bg.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

 

Сподели публикацията