Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните интернет приложения в света, съобщава БГНЕС. Те засягат не само социалната мрежа, но и Instagram и WhatsApp. Насочени са основно към по-добра защита на личните данни на потребителите.
Новият дизайн и функции на приложенията са директен отговор на критиките за това как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите. Милиардерът обяви, че фирмата му възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място и призна, че трябва да работи много, за да може компанията му да изгради отново доверието в нея.
В реч пред разработчици на приложения Марк Зукърбърг обяви следните промени:
– Съобщенията, изпратени чрез приложението Messenger, ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Facebook няма да вижда написаното. Освен това, съобщенията ще са напълно интегрирани с WhatsApp.
– Instagram започва изпитанията на “частен брояч на лайкове”. Това означава, че борят лайкове на дадена публикация може да остава скрит за всички, освен за автора й.
– Ще бъде въведено “по-ефимерен” споделянето на съдържание чрез съобщения. Това означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията, както досега.
– Методът за защитени плащания чрез WhatsApp, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.
– Facebook ще бъде променен, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичният за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което – и в останалата част на света.
– Постовете в Instagram няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само с текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE