София. За осемнадесета поредна година „Бакхус“ раздаде наградите на най-отличилите се ресторанти в конкурса „Ресторант на годината Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino“. Те бяха връчени на 31 март на гала-вечеря с 6-степенно меню, подготвено от български и испански топ-готвачи и в партньорство с престижния Баски Кулинарен Център в Сан Себастиан.

снимка:Цветелина Белутова
Освен че конкурсът навърши пълнолетие, тази година церемонията съвпадна и с още един чудесен повод за празнуване: Списание „Бакхус“ навърши 20 години!

Ето и обявените победители след церемонията по категории:

Ресторант на годината Acqua Panna & S.Pellegrino:
– Космос –
*
Креативна кухня:
– aEstivum, Zornitsa Family Estate –
– ANDRé –
– Niko’las 0/360 –
*
Световна кухня:
– Hamachi-ni, японска кухня –
– L’Etranger, френска кухня –
*
Вкусно място:
– Bistrello –
– Щастливото прасе –
*
Дебют 2018:
– Manzo –
– Tam’s House –
*
Винена листа и напитки DiVino:
– Niko’las 0/360 –
*
Нова вълна – Брънч-ресторант:
– Multi Culti, Пловдив –
– Фабрика дъга –
*
Ресторант на читателите:
– Паваж, Пловдив –

снимка:Цветелина Белутова

Столичният ресторант „Космос“ взе голямата награда. Той бе предпочетен тази година в наистина силна конкуренция заради иновативната си и смела концепция и акцента върху качествените български продукти.

снимка:Цветелина Белутова
В категорията „Креативна кухня“, която отличава готвачите с най-успешен авторски почерк, тази година бяха връчени три награди: aEstivum, ANDRé и Niko’las 0/360. Това нестандартно решение на журито ясно показва, че нивото се покачва и кулинарната сцена вече може да се похвали с все по-конкурентна среда от кулинарни творци.

снимка:Цветелина Белутова
За първа година „Бакхус“ дава награда за „Световна кухня“. Ресторантите с типична локална или национална кухня стават все-повече и по-разнообразни. Те внасят допълнително богатство и правят кулинарна сцена по-интересна. В тази категория журито е избрало да отличи два ресторанта: Hamachi-ni, японска кухня и L’Etranger, френска кухня.

снимка:Цветелина Белутова

Двама са победителите и в категорията „Вкусно място“. Ресторант Bistrello направи голяма крачка напред миналата година с нов екип в кухнята и нова концепция и това не остана незабелязано от журито. „Щастливото прасе“ пък впечатлява с консиситентно интересно меню и вкусна храна.

снимка:Цветелина Белутова
Двама са и дебютантите: столичният Manzo и Tam’s House в Пловдив. Журито обосновава избора си с това, че двете места са много различни като тип ресотранти и като концепция на храната, но и двете имат силни предимства и интересни страни, които си струва да бъдат отличени.

снимка:Цветелина Белутова
Наградата в катеогрията „Винена листа и напитки“, която за втора поредна година се определя от професионалния екип на DiVino, тази година отива при Niko’las 0/360, като е оценен високо силният акцент върху българските и регионални вина в листата на ресторанта и добре балансирания избор.

снимка:Цветелина Белутова

„Нова вълна“ тази година е посветена на брънч-ресторантите. В последната година в София и по-големите градове се появиха тематични места, посветени изцяло на идеята за късна закуска. Категорията селектира само заведения, чиято цялостна концепция и меню са организирани около брънча, а не ресторанти, които предлагат и брънч през уикенда. Награди получиха „Фабрика дъга“ – едно от първите тематични места в тази категория, което продължава да бъде и водещо в нея, както и Multi Culti в чаровния квартал „Капана“ в Пловдив. Той впечатли журито с уют и вкусни предложения.

снимка:Цветелина Белутова

За поредна година своята дума казаха и читателите на „Бакхус“, които избраха „Ресторант на читателите“. За трета поредна година той отново е „Паваж“.

Kонкурсът „Ресторант на годината Бакхус Acqua Panna & San Pellegrino“ се провежда вече 18 години. Ресторантите, които участват, са селектирани от екипа на „Бакхус“ и са оценявани от журито на конкурса, което се състои от опитни кулинарни журналисти и сътрудници на екипа с богат опит и знания. Ресторантите са оценявани чрез професионално-разработен стандарт, който покрива 20 критерия. Те обхващат цялостното клиентско преживяване: менюто, продуктите, ястията, напитките, обслужването, съотоношението цена/качество, хигиената и интериора.

Тази година екипът на „Бакхус“ за първи път въведе и нов елемент в селектирането на ресторантите, като се допита до широк кръг от 100 души от кулинарния бранш – готвачи, предприемачи, доставчици и партньори на ресторантьорския бизнес, кулинарни инфлуенсъри и гурмани, маркетинг специалисти. Мнението на тази професионална публика е взета предвид в процеса на селектирането на ресторантите.