Зарица Динкова: За да имаме конкурентен туристически продукт, сериозният бизнес в България трябва да бъде подкрепен политически от държавата (видео)
Зарица Динкова: За да имаме конкурентен туристически продукт, сериозният бизнес в България трябва да бъде подкрепен политически от държавата (видео)
Slide
Slide
Slide
Slide

София. България има своя потенциал да бъде конкурентна на туристическия пазар не само с ниски цени, но за да се случи това, трябва да има ясна държавна политика. Това заяви бившият министър на туризма Зарица Динкова в студиото на Actualno.com. На туризма не трябва да се гледа като на сезонен бизнес. Към него трябва да се подходи структурирано и стратегически, което може да стане с помощта на новосъздадената Българска хотелска асоциация.

“Това е бизнесът в България, който прозрачно плаща данъците си и носи огромна част от БВП, заедно с големите туроператори, които имат своите международни партньори, които носят риск, като представят страната ни като дестинация”, подчерта Динкова и допълни: “Трябва да се седне на една маса заедно с лидерите на политическите партии и да се реши наистина, не само на думи, а с действия, стратегия и политически ангажимент как ще се развива българският туризъм, какви ангажименти ще поемат политическите лидери. Не може той да бъде подхвърлян, в частност Министерството на туризма, като разменна монета на дребни клиентелистки клики.”

По думите на Зарица Динкова в българските хотели се инвестира много, предлага се едно забележително качество, включително и по отношение на здравния и СПА туризъм. “Но каквото и да правят тези хора, то ще бъде героично, ако зад тях ангажирано политически не застане държавата, не се реши че това ще е приоритетна политика. Едва тогава бихме могли да започнем да се сравняваме с Гърция, Турция, Испания, Хърватия и Албания.”

Българска хотелска асоциация официално е вписана в Търговския регистър, за председател е избран Веселин Данев

Динкова подчерта още, че след реализирането на новата програма за подпомагане на Черноморските общини, с която бяха подпомогнати 21 проекта, които популяризират туризма, вече е налице и първият сериозен ръст в броя на чуждестранните туристи. От британския пазар той е между 33% и 55% при различните туроператори. Отчита се скок и на немския пазар, където след трудно върнатото доверие в момента има интерес към България, но няма достатъчно полети, които да поемат немските туристи. Бившият министър на туризма изрази надежда, че след подписаното споразумение със SunExpress през следващата година ще има повече чартъри и тогава ще се отчете и реалният ръст от страна на германските туристи. Динкова подчерта, че бизнесът много държи тази реформа да бъде продължена и се надява новото ръководство на Министерството на туризма да успее да го направи.

Сподели публикацията