Slide
Slide

Днес избирането на дестинация за почивка или пътешествие е много лесно и приятно занимание. Във времето на високите  технологии може да се получи информация за всеки туристически обект, хотел, транспорт, туроператор.

Затова е изключително важно сайтът на туристическата агенция да е правилно структуриран, с добър дизайн и актуален. В частност уебсайтът на туристическа агенция може да бъде стъпка към развитието ѝ и налагане на пазара за туристически продукти. Всичко зависи от това какви цели и задачи сте си поставили и в какъв сегмент от туризма искате да се реализирате.

Настоящата икономическа ситуация не оставя никакво съмнение, че за такъв силно конкурентен бизнес като туризма се изисква пълноценно представяне в интернет, защото в борбата за клиенти всички средства за информация са важни.

Уебсайтът на туристическата агенция: на какво да обърнем внимание

Ярък и запомнящ се

Разбира се, говорим преди всичко за дизайн. Тук са важни не само цветовите комбинации и външните ефекти, но и адаптивността – качеството на готовия дизайн в различните браузъри и на устройства с различна резолюция на екрана (мобилна или десктоп версия). Несъвършеното оформление е не само загуба на важна информация, но може да доведе и до загуба на доверието на клиентите.

Естетическата страна на въпроса е с не по-малко значение. Важно е да се осъзнае, че първата оценка на сайта потребителят дава именно въз основа на визуалните впечатления. Това означава, че колкото и странно да звучи уебсайтовете днес трябва да са „модерно облечени“.

Функционален

Бързо зареждане на страниците, лесна навигация, прост и интуитивен интерфейс – всичко това определя функционалността на сайта, прави го лесен за разглеждане и избиране на оферти. Но най-важното – функционалността ви позволява да реализирате на сайта разнообразни интерактивни услуги, да показвате важното съдържание, без да изразходвате твърде много време и усилия.

Информативен

Какво очаква туристът от уебсайта на туристическата агенция? Подробна информация, която може да замени комуникацията по телефона или да я сведе до минимум.  Не пестете средства за неговото съдържание. Включете възможно най-много подробности, правете подходящи актуализации, допълвайте текста със снимки, видеоклипове, важна информация за туристическите обекти, включени в програмите. Обръщайте внимание на детайлите – например има ли климатик в стаите, колко са приблизително таксите на посещаваните обекти, има ли допълнителни плащания. Тази комуникация с туристите е важна, защото свежда до минимум негативните коментари, дава им възможност предварително да изчислят бюджета, който им трябва за дадена почивка или екскурзия и показва вашата лоялност към тях.

Актуален

Ако сайтът е актуализиран за последен път преди половин или една година, ако във фейсбук има въпроси от туристи, на които не сте отговорили, а последните писани статии са отдавна – всичко това са признаци за сериозни проблеми и неефективно използване на уеб пространството.

Сайтът трябва да е актуален, да отговаря на настоящия момент. Динамиката на времето в което живеем носи непрекъснато новини, има информационни издания изцяло ориентирани към туризма, които може да използвате, за да сте в крак с последните тенденции на развитие на бизнеса.

Когато става въпрос за информация относно хотели, визи, трансфери, полети, тя трябва да е актуална. Не пропускайте да сложите надписи на програмите с изчерпани места, или валидност на ранните записвания, защото тяхната липса дразни туриста. Той е отделил време,  намерил ви е в огромния информационен поток, харесал е вашето предложение, а вие ще го разочаровате с неактуални цени или програма.

Интерактивен

Най-често уебсайтът на туристическата агенция предлага услугата за онлайн резервация на екскурзии /почивки или специална система, която позволява да се изберат най-подходящите хотели въз основа на зададени параметри или да се направи резервация, без да се напускат страниците на сайта. Важно е тези модули да работят добре, защото пестят време и дават актуална информация. Отново обаче най-важното – информацията трябва да е максимално актуална!

Предлагайки на посетителите на сайта допълнителни възможности за спестяване на пари чрез използване на промоции, отстъпки, „горещи оферти“, можете да го направите по-привлекателен, да повишите лоялността на аудиторията, да увеличите трафика и конверсията (продажбите).

Ориентиран към клиентите

Уебсайтът на туристическата агенция е преди всичко платформа за взаимодействие с потенциални клиенти. Създавайки уеб ресурс „за хората“, можете да постигнете успех, като обърнете внимание на такива фактори като:

– бързина при търсене на необходимата информация

– съответствие на поместените оферти с действителността

– удобство на обратната връзка

Създавайки уебсайт за туристическа агенция, не трябва да забравяте за разпознаваемостта на вашата фирма. Искате ли да се откроите от конкуренцията? Тогава не трябва да избирате шаблонни решения в дизайна или да използвате неоригинално съдържание. Предложете на клиентите си качествен продукт в брандирана „опаковка“ и можете да постигнете чудесни резултати, въпреки високото ниво на конкуренция. Просто бъдете различни и потребителите със сигурност ще го оценят.

Станислав Пеев, SEO Consult

Сподели публикацията