Ралица Иванова
Slide
Slide

Пред Bgtourism.bg Ралица Иванова – основател и управител на „Ивент Плюс БГ“ ЕООД

– Здравейте, г-жо Иванова! Защо решихте да реализирате специализирано издание за събитиен туризъм и какво включва то?
– Здравейте! Благодаря за интереса към не толкова популярната тема – събитиен туризъм. 
Решихме да „обърнем прожекторите“ и осветлим този специализиран туризъм, и по-конкретно конгресния, който според мен остава малко в сянка в сравнение с останалите, вече добре познати и традиционни за България видове туризъм. Другата причина да работим усилено в тази посока е защото тук се чувстваме можещи и уверени в това, което правим. Дългогодишният ни опит при провеждане на конгресни и бизнес събития е основание да свързваме експертизата си на работа именно с тази ниша. Ресурсите, с които разполагам като собственик на платформата eventplus.bg ми дава възможност да позиционирам по най-правилния начин такова специализирано издание.
Винаги се стремим да удовлетворяваме нуждите на клиентите ни, да даваме висока добавена стойност на услуги ни, да им помагаме да бъдат по-добри в това, което правят. Именно поради тази причина и предвид мисията ни, която е „заедно да превърнем България в предпочитана дестинация за събитийни прояви“, създадохме едно ново за пазара, дигитално и иновативно специализирано издание в полза на всеки, който организира събития или иска да се образова в тази посока – Еvents Guide Bulgaria.
Фокусът му е върху развитието на конгресния туризъм в страната. Излиза онлайн веднъж месечно, в платформата www.eventplus.bg.
В девет поредни броя по интерактивен начин може да се запознаете с предимствата на всеки един туристически район, започвайки с информация за конгресната база, минавайки през ресторантите и традиционните храни и напитки и стигайки до забележителностите, които отличават всяко едно туристическо кътче в България. Материалите се базират на изследване, проведено от студенти от Великотърновския университет. Всички статии, анализи и оценки са изготвени от академичната общност на катедра „Туризъм“ към висшето учебно заведение.


Всеки един брой предоставя информация и за териториалното разположение на районите на туристическата карта на страната. Освен на българските туристи и бизнес, изданието служи и за ориентир на организатори от външни пазари, тъй като предстои то да бъде достъпно на английски и други езици.
В забързаното ежедневие читателите може да нямат време, за да прочетат цялото богато съдържание, именно заради това за тяхно удобство водещата рубрика е достъпна и в аудио формат. Така дори най-заетите ни читатели, ще могат да се запознаят с предимствата на туристическите райони. И още от съдържанието, което може да откриете в различните рубрики:
• Възможностите за настаняване и конгресната база в хотелите, разделени видово според особеностите на населените места и общините в туристическите райони. Постарали сме се тук да има и видеоматериали на водещите градове за района;
• „Под лупа“– поставя се акцент на някои потенциални възможности на дестинациите за привличане на конгресни туристи или се разглеждат вече разработени в тази насока местни туристически ресурси, бизнеси, и др.;
• Предлагана услуга и предимствата на заведенията за хранене и развлечения;
• На фокус са представени град или градове на района, където според изследването има най-висока концентрация на места за настаняване с условия за конгресен туризъм;
• Забележителности и атракции в туристическия регион, представени с интерактивна карта
Освен това, изданието предоставя възможност на местата за събития да се представят по иновативен начин с видео материали. Рекламните позиции са обогатени с интерактивни визитки, активни линкове и директни препратки към специфично разширено съдържание с директна форма за контакт и изпращане на запитване.

Акцентът в първия брой е върху Рило-Пиринския туристически район.

– Кои подкрепиха тази ваша инициатива и как ще го надградите във времето?
– За кратко време срещнахме съмишленици в лицето на Столична общинска агенция за приватизация и инвестиции /СОАПИ/, Министерство на туризма, др. браншови организации като Българска асоциация за управление на хора, Bulgaria Wants You, Job Tiger и др. 
Но за начинание с тези мащаби са нужни много повече единомислещи партньори.
Обръщаме внимание на общините и техните представители да станат активни партньори в подкрепа на изграждане съдържанието на EVENTS GUIDE с единствена цел – по-вълнуващо и атрактивно представяне на туристическите райони. Ежегодно те създават културните календари на дестинациите, които бихме могли да представим успешно пред нашата таргетирана аудитория. Българските общини са истинските посланици на културата на туристическите места!

Не на последно място търсим взаимодействие с бизнеса и всички хотели, които предлагат събитийни услуги и условия за провеждане на събития. За последните, това е уникална възможност да се отличат пред точната аудитория, онази, която активно търси места за събития.
Ето какво споделя и министъра на туризма д-р Илин Димитров за това което правим. Цялото обръщение ще намерите в първи брой на EVENTS GUIDE:
„Поздравявам издателите и читателите на първия брой на специализираното издание за събитиен туризъм EVENTS GUIDE Bulgaria.
Основната цел на туризма е да създава емоция и преживявания, да създава красиви и вълнуващи спомени в живота на всеки от нас и да ни дарява с усещане за пълноценност. След почти две години на трудности, днес се намираме във време на промени, на възход и на преосмисляне – преосмисляме ценностите, начините как да подходим към реализирането на съвременен туризъм в една дигитална епоха и към създаването на успешен туристически продукт, който да ни върне към нормалността.
България разполага с отлична суперструктура за привличане и организиране на международни събития, а в комбинация със стратегическата си локация, има неоспорими аргументи да развива приоритетно MICE туризма като перспективен вид туризъм.

Очакванията на експертите са, че изборът на дестинация за всяко едно инсентив пътуване, конференция или конгрес ще се определя в най-голяма степен не от цената, а от изграденото доверие към дестинацията – доверие, което може да се постигне чрез съвместни координирани усилия на Министерство на туризма, общини, Конгресно бюро, частен бизнес.“

Events Guide e само в началото на своя път. Стойността на информацията в изданието е все още нещо екзотично, недобре осъзнато като необходимост за туристическия и в частност хотелиерския бизнес. За щастие институциите все повече ни припознават като свой партньор, това изключително много ни радва, тъй като до голяма степен те формират и нагласите на бизнеса. Не случайно номинацията ни бе приета от Министерство на туризма да се състезава в категория „Иновации“ на тазгодишните награди на Министерство на туризма. Events Guide Bulgaria бе номиниран в категория „Иновация“ на Годишните Награди 2022 на Министерство на Туризма!

– Вие разработихте стипендиантска програма. Какво представлява тя?
– Желанието на екипа ни винаги е било да бъдем полезни на повече страни, взимащи участие в „правенето на събитиен туризъм“ в България. Поради тази причина Events Guide се оказа доста мащабен и с национална значимост проект. Решихме, че не бива да си затваряме очите и пред така наболелия проблем с кадрите в туризма. Искаме да подскажем на бизнеса, че трябва да инвестира в развитието на студентите, да повишава мотивацията им да се реализират именно тук в родния бранш. Така, по предложение на екипа на катедрата по туризъм към Великотърновския университет, Ивент Плюс БГ стана активна страна в този процес.

5% от абонаментните планове за едногодишно участие в платформата www.eventplus.bg се заделя, за да се връчат под формата на стипендия на изявен студент по туризъм. Първите стипендии вече са факт. Парични поощрения получиха трима студенти от специалност „Туризъм“ при ВТУ, в които видяхме потенциал да се развиват в сферата на събитията и туризма. Желанието ни е да продължим да формираме и даваме такива стипендии, а сами разбирате, че колкото повече бизнеси станат част от активностите ни, толкова по-успешна ще бъде и стипендиантската ни програма. Обединението и единомислието отново стоят в основата на успешния продукт.

– Имате пряк поглед върху събитийния туризъм в страната ни. Какъв е потенциалът на този вид туризъм и мястото на България на картата на Балканите и Европа за реализация на мащабни събития – имаме ли подходяща база и кадри, които могат да домакинстват на водещи събития?
– Този въпрос идва много навреме. Именно мястото на събитийния и конгресния туризъм в България обсъдихме на кръгла маса, която заедно с нашите приятели от катедра „Туризъм“ организирахме във Велико Търново в края на ноември.

България категорично има своето място на картата на Балканите и на Европа като дестинация за бизнес и международни прояви. И, ще сме много по-успешни когато сме обединени, когато работим заедно – бизнес, министерство, конгресно бюро, научни среди, публична власт. Това е лицето ни пред света, за да печелим домакинства. Подходяща база е налице, нужно е маркетингово да подобрим представянето ни и ние точно това се опитваме да случим. Да насочим вниманието към конкурентните ни предимства като дестинация и помогнем на подходящите бази/хотели да изпъкнат сред тях. Обслужването на този висок клас бизнес туристи, несъмнено е изключително важно, за да ги спечелим и върнем отново в България, вече като „класически“ туристи, ако мога така да се изразя.

А кадрите – кадрите са само и единствено в наши ръце. Не бива да очакваме интерес от младите хора, без самите ние – бизнес и институции да им покажем, че събитийния туризъм предлага неограничени възможности за развитие и нещо повече – досег с международни среди, стандарти, чужди култури и т.н.

– Все още сме в условия на пандемия, как организаторите на събития ги провеждат у нас?
– За щастие, по мои наблюдения, усещането за пандемия все повече избледнява сред хората. Те искат да работят и да се забавляват активно. Категорично не се оправдаха и някои предвиждания, че виртуалните формати ще изместят срещите „лице в лице“. Това се доказва с търсенето, което се генерира в момента.

През платформата www.eventplus.bg запитванията надскочиха броя си, в сравнение с периодите от преди пандемията. Обществото и фирмите искат да организират своите успешни и запомнящи се събития и точно затова изискванията за качество, прецизност, отговорност, изпипване до последния детайл вече са много по-завишени. Нямаме избор освен ние – организаторите и всички, които предлагат места за събития също да повишават нивото на предлаганите услуги. В EventPlus не спираме да работим за това ежедневно.

Сподели публикацията