Quendoo стана официален партньор на Goоgle Hotels
Quendoo стана официален партньор на Goоgle Hotels

Quendoo стана официален партньор на Goоgle Hotels. За възможностите пред българските хотелиери да използват каналите за резервации на Google разговаряме с Горян Върбанов, един от основателите на Quendoo.

– Здравей, Горян! Quendoo вече e официален партньор на Google Hotels, разкажете ни повече за тази услуга на Google, как работи тя и как българските хотелиери могат да се възползва от нея.
– Едва ли е необходимо да споменавам, че Google е най-голямата платформа за дигитално маркиране за практически всякакви продукти. Google Hotels е решението на Google за хотелски резервации. Тук трябва да споменем, че Google изрично подчертава, че не преследва модела на традиционните ОТА като Booking.com и Expedia, a работи по-скоро като метатърсачка. Какво означава това. На практика Google показва цените и наличностите на даден хотел в своята мрежа, но при кликване върху дадената цена потребителя се пренасочва към страницата на хотела и резервация се осъществява на самата страница на хотела или по точно на букинг енджина на хотела. По този начин хотелите получават директни резервации.

– А бихте ли споделили как конкретно Google маркетира хотелите.
– Google използва всякакви прийоми за да показва резултaти, които счита, че са най-релевантни за дадено търсене и даден потребител. Все пак хотелските настанявания се показват основно на 3 места в инфраструктурата на Google. Всеки е забелязал, че при търсене на конкретен хотел от лявата страна на резултатите на търсене се появява бизнес профила на дадения хотел. В този бизнес профил, на потребителя се предлага търсене по дати и брой хора за конкретния хотел. Това е мястото, където, ако дадения хотел работи с Google Hotels, потребителя може да види конкретни цени за конкретни стаи за съответните дати и брой хора.
Втората функционалност на Google, която работи с Google Hotels, това е Google Maps. Изключително използван инструмент от потребителите за търсене на подходящи места за настаняване. Съответно, ако хотела работи с Google Hotels, при търсене в Google Maps, Google показва местонахождението на хотела със съответната цена за дадения период и брой хора.
Освен тези две функционалности Google разработва и Google Travel, където потребителите могат да планират и цялостни пътувания съответно да резервират хотели, самолетни билети и т.н. Хотелското настаняване при тази функционалност също работи с хотели, използващи Google Hotels.

– A сега разбира се най-важния въпрос, каква е цената при получаване на резервация от Google Hotels.
– Относно цените, най-интересното което трябва да се спомене е, че Google Hotels, чрез опцията Hotel Free Booking links  дава възможност за напълно безплатни резервации. С други думи, ако даден потребител намери вашия хотел в Google Maps  и след това чрез линка, който се предоставя в Google Maps премине на страницата на хотела и направи резервация, то хотела не дължи никакво възнаграждения на Google.
Тук трябва да споменем, че безплатните линкове не са с приоритет и се показват след всички други платени опции за резервиране на вашия хотел. Платеният вариант на Google Hotels работи със стандартни модел на Google -PPC(pay per click) или с други думи заплащане при всяко кликване на линка към вашата страница.
Има и още два модела на работа, които са PPS (pay per stay) и PPB (pay per booking). При този начин на работа Google работи на комисионна, която определя самия хотелиер, при което колкото е по висока комисионната толкова по голям приоритет има при показването на линка водещ към хотел.

– И последен въпрос. Как хотелиерите могат да се възползват от тази функционалност на Google.
– За използване на Google Hotels, Google роботи с така наречените партньори за свързване (connectivity partners), които са сертифицирани да предоставят данни на Google Hotels. Quednoo e вече такъв партньор и хотелите, които работят с букинг енджина на Quendoo. Всъщност Quendoo е единствената българска компания, която става официален партньор на Google за Google Hotels. Политиката на Quendoo е всички хотели, които използват нашият букинг енджин автоматично да се включват в Google Hotels.
Уверени сме че тази нова функционалност ще помогне на Българските хотелиери да се възползват от още една много добра функционалност за получаване на директни резервации.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE