Slide
Slide
Slide
Slide

Пловдив. Пламен Панов, заместник-кмет по култура, археология и туризъм на община Пловдив, е новият Председател на  Управителния съвет на Организация за управление на Тракийски туристически район. Промяната влезе в сила след проведено Годишно отчетно – изборно събрание на организацията и след утвърждаване със заповед на министъра на туризма, каквато е процедурата по закон.

В изпълнение на дневния ред на събранието бе гласуван нов състав на Управителния съвет, на Контролния съвет и бе проведен избор на нов Председател на УС.  Пламен Панов пое поста от инж. Любозар Фратев, който заемаше тази позиция в продължение на два мандата.

Туристическите райони в България са създадени със заповед на Министъра на туризма през 2015 г. Законът за туризма разделя територията на България на 9 района, като в Тракийски попадат 35 общини от 6 области на Южна България.  Център на района е град Пловдив. Към момента организацията има 43 члена, като 17 от тях са общини, 2 областни администрации, 3 неправителствени организации, 5 учебни заведения, 8 музея и 8 представители на частния сектор.

Основните ангажименти на Организацията за управление на Тракийски туристически район в изпълнение на Закона за туризма са да осъществява маркетинг и реклама на национално и международно ниво и да работи за формирането на качествени туристически продукти. Организацията е задължена да подпомага дейността на областните управители и кметовете на общини при реализацията на стратегии и програми за развитие на туризма; да провежда дейности по обучение и повишаване качеството на туристическите услуги; да реализира проекти по програми на Европейския съюз, да взаимодейства с Министерство на туризма и с други институции, организации и др.

През изминалата 2023 г. Тракийски туристически район успя да привлече 11 нови членове и да реализира дейности по 3 проекта по програма Еразъм +, предстои да започне работа и по 3-годишен проект по програма COSME на ЕС.  През последните 3 години, Тракийски туристически район е считан за най-добре работещата организация по различни важни показатели. Тя работи активно с Министерство на туризма,  с браншови организации, участва в туристически изложения и др.

Концепцията за туристическо райониране на България е ръководена от половинвековния опит на най – успешните и познаваеми дестинации в света, които се рекламират и развиват чрез туристическите си райони. В нея е заложено дейността им да допълва тази на Министерството на туризма.  Една от тях е да разшири имиджовата реклама на страната ни и районите да промотират възможностите за различни пътувания и изживявания в тях със своите специфични „физиономии”. По този начин достигането до потенциалните туристически пазари ще бъде по-ефективно и по-мащабно, особено за далечните дестинации, което ще спомогне за заемане на по-предно място сред огромната  световна конкуренция.

Създаването и налагането на бранда Тракийски туристически район като привлекателна и конкурентоспособна целогодишна туристическа дестинация ще позволи да се стимулира вътрешния туризъм и да се достигне до възможно най-широка аудитория от различни държави, която да влее „свежи” икономически ползи за целия район. Основните възможности за туризъм в района са културен и винен, следвани от градски, здравен,  приключенски и екотуризъм.

Членове на ОУТТР:  

  1. Общините Брезово
  2. Марица
  3. Минерални бани
  4. Пловдив
  5. Първомай
  6. Перущица
  7. Стара Загора
  8. Тополовград
  9. Харманли
  10. Чирпан
  11. Димитровград
  12. Нова Загора
  13. Калояново
  14. Свиленград
  15. Раднево
  16. Раковски
  17. Кричим
  18. Областна администрация   – Пловдив
  19. Областна администрация –  Стара Загора
  20. Сдружение „Съвет по туризъм – Пловдив”
  21. Търговско-промишлена палата – Стара Загора
  22. Фондация „Тракарт”
  23. Аграрен университет – Пловдив
  24. Висше училище по агробизнес и развитие на регионите
  25. Пловдивски Университет „Паисий Хилендарски”
  26. Университет по хранителни технологии – Пловдив
  27. ПГТ „Проф. Д-р Асен Златаров”
  28. Общински институт “Старинен Пловдив”
  29. Исторически музей гр. Харманли
  30. Регионален природонаучен музей – Пловдив
  31. Регионален етнографски музей – Пловдив
  32. Исторически музей Стара Загора
  33. Регионален исторически музей Пловдив
  34. Исторически музей Свиленград
  35. Регионален археологически музей Пловдив
  36. ЕТ „Елхатон -Тони Симидчиева”
  37. „СОЛ комюникейшънс” ЕООД
  38. „Хеброс бус” АД
  39. MGALLERY The Emporium Plovdiv MK
  40. Лозаро-винари от Сакар
  41. Тера Юстина ООД
  42. Винарна Загрей
  43. Дан Травел ЕООД
Сподели публикацията