Интервю за Bgtourism.bg с Петър Денчев – председател на УС на Сдружението на пловдивските хотелиери, главен мениджър на хотел Gallery 37 Powered by ASTON в Пловдив и Project Manager на хотел Museum 37
– Здравейте, г-н Денчев! Авторитетните издания New York Post и Forbes включиха Пловдив в класациите си за дестинации, които задължително трябва да се посетят. Как Вие като хотелиер посрещате това признание?
– Здравейте, на Вас и на Вашите читатели! Нека 2025 година да донесе на всички ни здраве и много нови поводи за гордост на локално и на национално ниво, които Вие да отразявате. New
York Post, Forbes… – само споменавайки имената и знаейки световния авторитет на тези издания, професионализма и начина на подбор на материали и класациите, които те провеждат, абсолютно базирани на преките факти, ме кара първо, като гражданин на Пловдив, да изпитвам гордост и вълнение.
Погледнато през призмата на хотелиер, който се опитва със своя продукт и труд да допринася именно за това, все повече градът ни да става притегателен световен център за туризъм, се чувствам горд. Горд не само със своите дела, а и с това, че успяхме през изминалата година с всички колеги в гр. Пловдив, които не спират да дерзаят, да обединим общите ни цели, създавайки „Сдружение на пловдивските хотелиери“ и заедно с местната власт да свършим куп неща, които дадоха своите резултати. Вярвайте, че тези признания не са случайни. Зад тях се крие много работа, енергия и любов, които всички ние дадохме и даваме за град Пловдив.
– Как през последните години са развива туризмът в Пловдив и на какво отдавате интереса на туристите към дестинацията?
– Знаете ли, Пловдив е вълшебство! Най-древният град в Европа и петият най-стар в света, а в същото време – жив повече от всякога. Къде по света може да срещнете в такъв мащаб комбинация между история, културен туризъм, събитиен туризъм, кулинарен туризъм, винен туризъм, казино туризъм, нощен живот и условия за посрещане на бизнеса, задоволявайки най-високите изисквания, всяка година домакин на европейски и световни първенства в различни спортове и категории и всичко това, подплатено с едни страхотни хотелски съоръжения, готови да отговарят и съотносими към всички световни изисквания, гарантиращи качество и най-високи стандарти.
В последните години в града влязоха вериги като Accor, Hilton, Radisson, Holiday Inn, Wyndham, Best Western, Archipelago International и в тяхно лице Пловдив разполага с привилегията да бъде позициониран на световната туристическа карта и да бъде легитимиран като дестинация, която има огромен потенциал. От съществено значение са трудът на Община Пловдив и Дирекция Туризъм в изготвянето и бюджетирането на все по-богат събитиен календар; подобряването и разкриването на нови археологически обекти със световно значение; активизирането и увеличаването на нови линии и дестинации на летище Пловдив; синхронизиране на работата по позиционирането и популяризирането на града като дестинация на национално и международно ниво между Община Пловдив и „Сдружение на пловдивските хотелиери“. Всичко изброено дотук е еднакво важно за това Пловдив да бъде интересен, все по-силно посещаван и все по-високо оценяван.
– От кои дестинации посрещате най-много гости и какъв е профилът на туристите – заради кои видове туризъм посещават Пловдив?
– Държавите, от които посрещаме най-често гости са Турция, Германия, Израел, Гърция, Испания. Прави впечатление, че профилът на госта се променя и се забелязва ръст на тези, които са готови да платят повече, за да получат повече и като настаняване, и като допълнителни услуги към него. Това говори добре и за успешно провеждане на стратегията на Дирекция Туризъм и бизнеса по отношение на гр. Пловдив, представяйки го като дестинация с висококачествени услуги. Ние като хотелиери сме силно заинтересовани това да се затвърди и превърне в тенденция, защото ако искаме да се борим с икономическите фактори, които продължават да ни натискат по всички параграфи, ние трябва да повишим ценовото предлагане на продукта ни, който, както всеки, който е бил в Пловдив знае, че не отстъпва по нищо на лидерите в Западна и Централна Европа.
Формулата на Петър Денчев: Изкуство и футбол
– Какво е необходимо още да се направи, за да може Пловдив да стане още по-успешна, търсена и модерна дестинация?
– Знаете ли, в Пловдив се прави много, постоянно. Ще подскажа, че скоро ще сме официално първият град в България със свой бранд! Бранд Пловдив е готов и много скоро ще бъде официално обявен. Благодарение на Общината и Красимир Ставрев от студио PUNKT, който с екипа си вложи адски много за любимия град, се създаде логото на Пловдив, разписвайки правилата му за използване, както и шрифт на Пловдив, което си е абсолютен повод за гордост. Тази визуална идентичност и асоциация, която ще бъде налагана, ще даде траен отпечатък и ще улесни популяризирането и разпознаването на дестинацията.
Очакваме откриването на нови линии на летището, които да увеличат възможността за директна връзка с града ни. Това е основният инструмент, който ни е нужен за увеличаване на MICE събитията в града, за които имаме голям потенциал за развитие. Инвестициите не спират, но все още ни липсва висшият пилотаж в детайла. Работи се усилено в посока на това, гостите ни да имат един прекрасен престой, затваряйки кръга от момента, в който влязат в града до момента, в който го напуснат.
Цялостното преживяване и всички услуги, които те са потребили в Пловдив, трябва да отговарят на високото ниво, към което се стремим. Общината работи по няколко изключително важни проекта в посока дигитализиране, които в не малка степен ще засегнат туристите. Бизнесът не спира да подобрява и интегрира методи, с които да впечатлява и изненадва. Имаме си всичко, просто трябва да го подредим и започнем да го експлоатираме по най-правилния и добър начин, разчитайки на експертизата на хората, които са доказали, че могат.
– Каква ще бъде 2025 година за туризма в Пловдив? Какви са Вашите очаквания?
– Каквато беше и 2024-а – прекрасна, но с едни 5% – 10% минимум ръст на заетостта и още по-голямо процентно съотношение в ръст на приходите! Разбира се, това няма да стане от само себе си. Ще работим много за тези резултати и ние, като бизнес, в лицето на „Сдружение на пловдивските хотелиери“ заедно с местната власт, в лицето на Община Пловдив и Дирекция Туризъм. Активното общуване с бизнеса в София също е ключово! Изследвайки възможностите за увеличаване на чужди пазари, от страна на обеми и на покупателна способност, сме се спрели на Израел. Пазар, който, след сложната ситуация в страната си, вече е готов да пътува и е жаден да пътува към сигурни дестинации, отговарящи на съответните им изисквания, които в последната година силно се промениха по обективни причини.
Страната ни е в страхотна позиция и имаме възможност да изместим предпочитани до преди година от израелците пазари като Словения, Италия, Испания, Германия. От декември стартира чартър Тел Авив – Пловдив два пъти седмично, като заетостта му е 90% +. Интересът е голям. Трябва да покажем, че имаме продукт, който е подходящ с високото си ниво на услугата и богатство в асортимента на видове туризъм, за да преборим конкуренцията на страни като Албания, Гърция и Унгария, към които в момента се пренасочва пазар Израел. Турция, Румъния и Гърция продължават да са в приоритетните външни пазари, които трябва да повишим като резултати на целогодишна база, като там също имаме готовност и идеи за постигане на целите.
В Пловдив хотелският бранш и Общината, заедно с всички участници в активния и пасивен туризъм сме задружни и си помагаме! 2025-а няма да бъде лека година, но само когато има единство, ще има и успех! Вярвам в това и няма да спирам да работя в тази посока, с тези идеи!
Разговаря Руслан ЙОРДАНОВ, Bgtourism.bg
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE