Зарица Динкова: По време на криза се нуждаем от солидарност
София. По време на криза се нуждаем от солидарност. Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова по време на срещата си с представители на над 20 дипломатически мисии в България. Събитието е част от поредица формати за оперативен неформален обмен, с който да се подобрят отношенията ни с чуждестранните ни партньори.
Туристическият сектор трябва да се възстанови и надгради, за да бъде конкурентен, модерен и устойчив, основан на мултикултурното измерение на Европа, отбеляза министър Динкова.
“В период на криза се нуждаем от солидарност, затова и облекчаването на визовия режим носи значителни икономически, социални и културни ползи и стимулират пътуванията и туристическия сектор“, подчерта Зарица Динкова и допълни: “България е доверен и надежден партньор, който може само да допринесе за укрепване на сигурността на Шенгенското пространство и Европа като цяло.”
Именно доверието и солидарността са ключови, не само за развитието на туристическия сектор, но и за евроатлантическите ценности. “Съюзът е толкова силен, колкото е силно най-слабото му звено. За съжаление войната е много по-близо, отколкото изглежда. Българският туризъм го изпита това лято. Всички ние усещаме последиците .”
Един от начините да се намалят последиците е да се положат максимални усилия за справяне с хибридните заплахи, дезинформацията и фалшивите новини. Само по този начин Европа може да се превърне в предпочитана туристическа дестинация, подчерта министър Динкова.
Тя отбеляза още, че Европейският съюз води политика към утвърждаването на една нова устойчива туристическа индустрия, която е по-дигитална, приобщаваща и отзивчива, за да се изправи пред настоящите и бъдещите предизвикателства. “Туризмът е двигателят, генериращ икономически растеж, заетост и допринасящ за развитието на местните общности.”, уточни Динкова.
Пред дипломатите Зарица Динкова подчерта, че основен приоритет на Министерството на туризма е да развие и популяризира България като дестинация за целогодишен туризъм. Първата стъпка в този процес е връщането на доверието към страната ни като надежден партньор. Тя беше направена през месец септември, с въвеждането на първата по рода си реформа за начина на изразходване на държавните пари за реклама на туристическите услуги. Тя е стъпка в посока за повече прозрачност и ефективност в съответствие с препоръките на ЕК от Годишния доклад за България.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE