Slide
Slide

София. Това е България и имаме още много какво да дадем за бъдещето на европейската култура. С тези думи вицепремиерът и външен министър Мария Габриел откри форума „Бранд България – докосни Чудесата“ на медия „Стандарт“.

Габриел посочи, че всички заедно, създавайки Бранд България, можем да превърнем предизвикателствата във възможности. Как да постигнем това? Посланията й бяха 3:

🔹 Важна за създаването на националния бранд е координацията с външната политика. Това включва координация с европейски програми и инициативи, вземане предвид на традиционните ни партньори и добавяне на нови стратегически партньори и
утвърждаване на бранда с помощта на международни организации като ЮНЕСКО.
🔹Създаване на комуникационна стратегия и културен календар на България и ключовата роля на регионите и устойчивия културен туризъм. Създаването на хъбове за културно наследство ще стимулира интереса и иновациите, а така и превърне в атрактивна дестинация цели региони.
🔹 Време е да създадем единна цифрова платформа с информация и достъп от цял свят. Свързвайки културата с иновациите, можем да привлечем много млади таланти. Новите технологии ще направят сектора по-привлекателен, по-иновативен, по-динамичен и предоставящ повече перспективи.

Мария Габриел връчи и наградата на „Чудесата на България 2023 г.“ в категория „Атракция на годината“. Носител е кристалната зала „Родопски кристал“ в гр. Мадан и минният туризъм в града.

Габриел благодари на Славка Бозукова за организирането на дискусията за създаване на национален Бранд България. Във форума участва и министърът на културата Кръстю Кръстев, вицепрезидента на Европа Ностра Пийт Яспърт и евродепутати, представители на бизнеса и местните власти.

Сподели публикацията