+++ FlixBus отчита 28% увеличение на броя на пътниците, използващи транспортни услуги до и от България това лято в сравнение със същия период миналата година.

+++ Най-популярните международни дестинации за българските пътници това лято с FlixBus бяха Букурещ, Солун, Истанбул, Мюнхен и Будапеща.

+++ Международните пътници използваха FlixBus най-често за пътуване до София, Варна, Бургас, както и до черноморските курорти като Слънчев бряг и Златни пясъци, които са сред водещите дестинации в България.

София. FlixBus, водещата тех компания в областта на мобилността, която управлява най-голямата междуградска автобусна мрежа в Европа, обяви значителен ръст в броя на пътниците в България през лятото. През периода юни-септември компанията отчита 28% увеличение в сравнение със същия период на 2023 г., като повече българи пътуват с автобус до международни дестинации.

“През 2013 г. компанията е имала 136 дестинации, а в наши дни те са над 5600 в света. Ние предлагаме по-достъпно и по-устойчиво пътуване, както и намаляваме на въглеродния отпечатък, следвайки ясен план”, съобщи Петър Бънков изпълнителен директор на FlixBus България. Той отчете страхотната симбиоза между Flix и автобусните партньори на компанията по света, които са над 1000.

Водена от увеличението в търсенето на пътувания и нарастващото значение на колективния и екологичен транспорт, FlixBus разшири мрежата си от международни дестинации и добави нови  български ваканционни дестинации с цел да привлече повече чуждестранни туристи в страната.

„Секторът на пътуванията отчита нарастващо търсене на достъпни и устойчиви услуги за мобилност, тъй като разходите за живот се увеличават автобусният транспорт става все по-популярен за почиващите. FlixBus се ангажира да гарантира, че пътуването е достъпно за всички, и сме уверени в положителното социално-икономическо и екологично въздействие, което автобусният транспорт оказва върху начина, по който хората пътуват“, заяви Петър Бънков.

Най-популярните международни дестинации за пътниците на FlixBus от България

Това лято FlixBus отбеляза най-големия брой пътници, пътували от България до международни дестинации досега. Компанията разшири услугите си до популярни ваканционни дестинации, като осигури на пътниците достъп до удобни възможности за пътуване през пиковия сезон.

Бяха въведени нови ежедневни маршрути между София и Солун, а в допълнение към тях и първите връзки на FlixBus до Атина. Бяха открити допълнителни маршрути до Турция (Истанбул) от Бургас и от Румъния до българските морски градове Балчик и Албена, които обслужват летните туристи. В стремежа си да се подобри трансграничната мобилност бяха добавени и директни услуги до Осиек (Хърватия) и Дрезден (Германия), с което се подобри достъпът на българските пътници до ключови точки на Европа.

Петър Бънков/Снимки Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

Най-популярните международни дестинации за българските пътници това лято бяха Букурещ, Солун, Истанбул, Мюнхен и Будапеща, което отразява силната трансгранична свързаност в Югоизточна и Централна Европа.

Най-популярните дестинации в България за пътниците на FlixBus

В допълнение към стартирането на нови маршрути, Flix продължава да инвестира в България, като засилва ролята на софийския експертен център в рамките на глобалните си оперативни дейности. Хъбът се превърна в един от най-големите офиси на компанията, предшестван само от Мюнхен и Берлин. Българският екип работи в различни отдели, включително обслужване на клиенти, финанси, маркетинг и технологични операции, за да разработи услуги, които са използвани от над 81 милиона пътници по целия свят.

Ангажирани сме да разширяваме присъствието си в България, както по отношение на услугите, които предлагаме, така и по отношение на подкрепата, която оказваме на нашите глобални операции. Щастливи сме, че имаме повече от 80 служители, тъй като продължаваме да разрастваме местния екип“ обясни Петър Бънков

Устойчивостта в основата на растежа на Flix

FlixBus се ангажира да намали въздействието на пътуването върху околната среда, като предлага възможности за транспорт с ниски емисии. По последни данни автобусите на FlixBus отделят 27,8 г CO2 на пътникокилометър, което е значително по-малко от самолетите (238 г CO2 на пътникокилометър) и частните автомобили (166 г CO2 на пътникокилометър).

В световен мащаб през 2023 г. над 1 милион тона CO2 са били избегнати от пътниците, избрали FlixBus вместо автомобили или самолети. Само в региона Румъния-България пътниците на FlixBus са спестили впечатляващите 18 310 тона CO2 емисии.

„Разширяването на мрежата ни подкрепя нарастващата тенденция за колективно пътуване, което спомага за намаляване на въздействието върху околната среда и емисиите на CO2“, добави Бънков. „Предоставяйки достъпни и устойчиви възможности за пътуване, ние даваме възможност на пътниците да правят екологосъобразен избор и сме щастливи да подкрепим привличането на повече чуждестранни туристи в България.“

През 2024 г. компанията пусна в експлоатация автобуси с електрическа батерия в Обединеното кралство и Португалия, като постигна 100% намаление на емисиите на CO2. Подобни проекти бяха стартирани в Чили, с което бяха отбелязани първите електрически автобуси в Южна Америка, а автобуси, задвижвани с биогориво, бяха тествани във Франция и Италия. Тези инициативи са част от дългосрочния ангажимент на Flix за постигане на NetZero оперативна дейност до 2040 г. в Европа и до 2050 г. в световен мащаб.

Глобално разширяване и стратегически инвестиции за продължаване на растежа

В началото на 2025 г. FlixBus ще добави още една нова държава към мрежата си и ще започне да оперира в Мексико, третия по големина пазар на автобусни превози в света, отбелязвайки важен етап в своята латиноамериканска експанзия. Навлизането на FlixBus в Мексико следва успешния старт в Бразилия и Чили.

През юли 2024 г. Flix си осигури голяма инвестиция от EQT Future и Kühne Holding, придобивайки 35% миноритарен дял в компанията. Това партньорство ще ускори плановете за разширяване на Flix, включително навлизането на мексиканския пазар, и ще подобри съществуващата вече дейност. Финансирането е част от дългосрочно партньорство, насочено към ускоряване на глобалния растеж на Flix.

С непоколебимия си фокус върху устойчивите и достъпни пътувания Flix е на път да надгради успеха си през 2023 г., когато отбеляза рекордни приходи от 2 млрд. евро и 81 млн. пътници.

 За Flix   

Flix възнамерява да промени сектора на обществения транспорт, предлагайки устойчиви и достъпни решения за пътуване с автобус и влак на дълги разстояния в повече от 40 държави на четири континента. Със своя бизнес модел, при който се използват малко активи и иновативната технологична платформа Flix, стартирал през 2013 г., бързо установи водещи позиции на пазара за автобусни пътувания на дълги разстояния в Европа, Северна Америка и Турция и бързо разширява дейността си в Южна Америка и Индия чрез своите марки FlixBus, Flix-Train, Kamil Koç и Greyhound.

Водена от повишената осведоменост за устойчиви пътувания, Flix има за цел да стане въглеродно неутрална в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г. За да оцени напредъка си в научно призната рамка, Flix определи краткосрочни цели за намаляване на емисиите с инициативата Science Based Targets.

Докато Flix управлява търговската страна на бизнеса, като планиране на мрежата, ценообразуване, контрол на операциите, маркетинг и продажби, управление на качеството и непрекъснато разработване на продукти с подход, основан на данни, доверените партньори на Flix извършват ежедневната оперативна дейност. Иновативното съчетание на технологията и платформата за продажби на Flix с традиционните пътнически пътувания превръщат един европейски стартъп във водеща и разширяваща се в световен мащаб технологична компания за пътувания.

Сподели публикацията