Снимка FB ОБТ
Slide
Slide
Slide
Slide
София. Български туроператори са претърпели загуби за стотици хиляди левове от Wizz Air заради закъснели и отменени полети миналото лято на международните летища, научи Bgtourism.bg от Сдружението на туроператорите и туристическите агенции Обединение “Бъдеще за туризма”.
“Факт са първите решени казуси с отменени и закъснели полети на Wizz Air след намесата на ОБТ и писмата до МТ и ГД “ГВА”. Към днешна дата имаме потвърждение от ГД “ГВА”, че авиокомпанията Wizz Air ще разреши проблемните ни случаи с отменените полети и ще ни възстановят суми в кратки срокове”, съобщиха от ОБТ на своята страница във фейсбук.
Припомняме ви, че родните туроператори проведоха срещи с ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация” и Министерството на туризма след хаоса по летищата. Постъпиха стотици жалби. Седмици наред туроператорите спасяваха туристите си самостоятелно.
“От ГВА са провели срещи с авиокомпанията, която твърдяла, че има оплаквания от клиенти към ГВА, защото туроператорите не давали телефоните на клиентите и от Wizz Air не могат да ги информират. Проблемът е, че при правенето на груповата резервация има само едно поле за телефон и там се изписва този на туроператора, защото той е отговорен за цялата група. Туротераторите прибираха своите клиенти с автобуси и фериботи. Само един от туроператорите има претенции за възстановяване на щети за над 70 000 лева, а цялата сума на всички жалби от туроператори набъбва на стотици хиляди левове”, коментираха пред Bgtourism.bg от ОБТ.
“Проблемът не е в телефона, а в това, че Wizz Air правят редовни закъснения и отменят полети в последния момент. Това поставя пред риск туроператорите да отменят своите програми и на клиента да се върне цената на целия пакет и то при платени самолети, хотели или да се намери друг превоз за собствена сметка, като това се случваше в разгара на летния сезон. Ситуацията беше ужасна. Малките фирми си мълчат при реален проблем, а големите трупат големи разходи”, добавиха от ОБТ.
Сподели публикацията