Красимира Стоянова/Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

София. „Устойчивото развитие в туризма не е пагубно, напротив. Развитието на туризма по устойчив начин ни дава дава възможност да сменим облика на България, която досега е рекламирана като евтина дестинация. За последните години бизнесът положи неимоверни усилия да даде един нов облик на българския продукт, но това си остава в тайна. Слава Богу, че имаме какво да кажем на света“, заяви Красимира Стоянова – мениджър „Устойчиво развитие и зелен преход“ в курорта Албена, пред депутатите от Комисията по туризъм в парламента по време на изслушването на ресорния министър.

Зарица Динкова: Дадохме ясен знак пред международните си партньори, че България е сигурна дестинация

Тя посочи, че страната ни има добри практики, признати сме по отношение на зеления преход, по отношение на това, че имаме курорти, които вече произвеждат над 50 процента от потребяваната енергия, над 60 процента от потребяваните плодовете и зеленчуците си – завършили са напълно стратегията от фермата до масата, работят за нулев отпадък, използват инсталации за биогаз за обработка на хранителните отпадъци и произвеждат продукт, който е световно ниво и може да бъде лицето на България.

Прогнозата на Министерството на туризма за 2024 г. предвижда приносът на сектора да бъде 8,3 % от БВП на страната

„Благодаря изключително много на г-жа Зарица Динкова – министър на туризма, за възможността, че бизнесът има възможността да се възползва за първи път от рекламна кампания в партньорство с нашите туроператори – тези, които са най-заинтересованите, лицето на туризма в България да се възприема добре от гостите, които посещават страната ни в момента и които биха я посетили и в бъдеще. Тази програма включи и общините, на чиято територия се намираме, в изработването на продукта, който искаме да комуникираме“, добави Красимира Стоянова от „Албена“ АД – най-голямата туристическа компания в България, която осигурява и най-много работни места в страната в сферата на туризма. Министър Динкова за пореден път призова, че всички партии и представители на туристическата индустрия трябва да работят заедно за развитието на сектора и за имиджа на отрасъла.

Ето и цялото изказване на Красимира Стоянова

Франк Кванте – главен изпълнителен директор на Фрапорт България, и Венцислав Танчев – собственик на Сънтурс, също споделиха за предимствата на новата рекламна политика на Министерството на туризма, която се очаква да даде по-ефективни резултати.

„Поредното българско правителство е длъжник на туризма. По важен не е размерът на бюджета за реклама, а по какъв начин се изразходва. 5-те милиона, които са планирани да се изразходват заедно с европейските туроператори и черноморските общини, ще постигнат много по-голям ефект от десетките или стотиците милиони, които в предходните години са давани за реклама“, каза Танчев

„В продължение на думите на г-н Венцислав Танчев за неглижирането на сектор „Туризъм“ от поредното българско правителство – да, сектор „Туризъм“ не е приоритетен, но това не датира от сега. И затова напълно подкрепям апела на министър Динкова, че са необходими обединените усилия на всички ангажирани страни – законодателна власт, изпълнителна власт, браншови сдружения, бизнес, за да изкараме туризмът да е приоритет. Бих искала да благодаря на Министерство на туризма за подкрепата за развитието на здравния туризъм, който надгражда всички видове туризъм, и за личния ангажимент на министър Динкова да привличаме нови партньори, като пазар Австрия.

На 21 ноември във Виена за първи път представихме България като дестинация за здравен туризъм пред професионална австрийска публика – събитие, което нямаше да се случи без подкрепата на министъра и което премина при изключителен успех. Факт е първият сключен договор между български Медикъл/СПА обект и австрийска застрахователна компания, което ще отвори вратата за по-голям брой австрийски туристи от 2024 г. Сега се надяваме да се подобри комуникацията с Министерство на здравеопазването, защото здравния туризъм е част от здравеопазването, и най-накрая да започнат конкретни стъпки по реализирането на изработения вече план за развитие на здравния туризъм“, каза Цветина Иванова от Български съюз по балнеология и СПА туризъм, браншово туристическо сдружение, обединяващо повече от 100 от най-големите Медикъл/СПА и СПА хотели в България.

Сподели публикацията