София. Ето една история за излъганата мечта на две пенсионерки да посетят Италия, представена днес от БНТ. Те платили на туристическа агенция за 7-дневна екскурзия. Два дни преди пътуването управителката на фирмата им съобщила, че то няма да се състои. Седмици след това не им върнала парите, както е било записано в допълнително споразумение. Едва след намесата на екип на телевизията сумата от близо 2000 лева им беше възстановена, но се оказа, че срещу въпросната агенция има още множество жалби. Не ви съобщаваме името на туроператора, въпреки че ни е известно, заради проверките, които все още се извършват.

Измамените жени/снимка БНТ

Поля Урумова и приятелката ѝ мечтаели за пътуване до Италия. Доверили се на туристическа агенция и платили общо над 1800 лева за 7-дневна екскурзия. Трябвало да отпътуват на 21 октомври. Два работни дни преди насрочената дата получили известие от управителката на фирмата, че пътуването няма да се състои:

Много било скъпо с автобуса в Италия, то беше с автобус, че там било много скъпо, автобусът трябвало да зарежда, понеже е дълъг маршрутът, неизгодно за по-малко хора.”

Поля разполага с допълнително споразумение, според което ако пътуването не се състои, фирмата има 14 работни дни да им върне парите:

Преброих си дните, вече мина цял месец от 18-ти миналия месец е споразумението за това връщане. След което тя се разболя. Не отговаря на телефона, който уж е нейн, нито на фирмения телефон.”

Така мечтата останала неосъществена.

Зоя: “Багажът беше готов, бяхме обменили валута и с голямо нетърпение и огромно желание искахме точно този маршрут.”

Поля Урумова: “Ние сме пенсионерки и това ни беше мечта точно там да отидем.”

Потърсихме отговори от управителката на фирмата. След разговора ни по телефона, тя отговори на обажданията на Поля и в рамките на един работен ден върна парите на двете жени. Освен отговор от нея, получихме такъв и от Министерството на туризма:

В Министерството има постъпили жалби и сигнали от потребители, съдържащи твърдения за некоректно отношение от страна на туроператора, за което бе сезирана Комисията за защита на потребителите за извършване на проверка по компетентност.”

Оказа се, че от началото на годината в комисията са постъпили над 50 сигнала срещу агенцията. Те са на обща стойност между 50 и 60 хиляди лева. Оплакванията на хората са идентични с тези на жените, които застанаха пред нашата камера.

Мария Филипова – председател на КЗП: “Сключени договори за туристически пакети, които са авансово заплатени, като малко преди настъпване на датата на пътуването, всъщност туроператорът ги уведомява, че анулира пътуването, като декларира пред тях, че в определен срок ще им възстанови сумите. Това много рядко се случва.”

От комисията са опитали да извършат проверки на туроператора, който дори се намира на същата улица като тях.

Мария Филипова – председател на КЗП: “Когато са започнали първите действия сме опитали да осъществим контролните си правомощия, дамата и към момента отказва напълно съдействие.Направихме последен опит да посетим туроператора. Отказа отново съдействие и ние не разполагаме по закон с правомощия за принудително възстановяване на сумите, затова всъщност събрахме всичките документи, които има в комисията и съм сезирала компетентните органи и най-вече СДВР за този случай.”

Попитахме и СДВР дали се работи по случая и ако да, на какъв етап е разследването, но отговор до момента нямаме. За да се предпазят хората, от комисията ги съветват да се обърнат към тях за информация преди да пътуват с непроверен туроператор или да видят каква е репутацията на фирмата чрез отзивите за нея в интернет.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE