ГД “Гражданска въздухоплавателна администрация” засилва контрола върху авиокомпаниите, които не отговарят на жалбите на своите пътници
ГД “Гражданска въздухоплавателна администрация” засилва контрола върху авиокомпаниите, които не отговарят на жалбите на своите пътници

Санкциите могат да достигнат до 5000 лв. на всяка жалба, останала без коментар от авиопревозвачите

София. ГД “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) ще засили контрола върху авиокомпаниите и това дали те отговарят на жалбите на своите пътници, съобщиха от Министерството на туризма. Санкциите могат да достигнат до 5000 лв. и ще бъдат налагани по Закона за гражданско въздухоплаване (чл. 143, ал.6). Това стана ясно по време на среща на заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева, заместник-министъра на транспорта и съобщенията Анна Натова,  главният директор на ГВА Анелия Маринова и представители на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти “Обединение Бъдеще за туризма” (ОБТ). Срещата е във връзка с подадените  преди няколко дни сигнали от Сдружението за отменени полети заради пожарите в Гърция и Италия.

От началото на годината до 1 август получените сигнали в ГВА от недоволни пътници са над 690.  „Трябва значително да завишим контрола, защото огромният брой сигнали показва, че вече не говорим за инцидентни случаи, а нарушенията стават тенденция“, подчерта главният директор на ГВА Анелия Маринова.

“Държавата трябва да застане твърдо зад правата на туристите, за да може подобни лоши практики да се сведат до минимум. Полетите все още са предпочитан начин за българските туристи да пътуват до по-далечни дестинации”, заяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева.

Заместник-министър Анна Натова коментира, че Министерството на транспорта и съобщенията е в контакт с българското посолство в Унгария, заради случите с отменени полети от страна на унгарската Wizz Air до Южна Италия, а в следващите дни предстои и среща с ръководството на авиокомпанията.

Сподели публикацията