Slide
Slide

На 15 февруари 2023 г. Flix отпразнува 10-годишнината от първото пътуване с FlixBus, като от тогава почти 300 милиона пътници са използвали услугите на компанията

2022 г. е най-успешната година в историята на Flix с глобални приходи от над 1,5 млрд. евро и достигане на рентабилност на ниво EBITDA

В България Flix удвои броя на пътниците си през лятото и продължава да разширява предлагането си в Сърбия и Турция 

София/Мюнхен. Flix SE („Flix“), глобалният доставчик на екологична мобилност на достъпни цени, съобщи днес за рекордни цифри по случай 10-годишнината от първото пътуване с FlixBus. С глобални приходи от над 1,5 млрд. евро и рентабилност на ниво EBITDA, 2022 г. е най-успешната година в историята на Flix – и увеличение на приходите със 185% в сравнение с 2021 г. Повече от 60 милиона пътници в 40 държави са използвали услугите на FlixBus, FlixTrain, Greyhound в Северна Америка и Kamil Koc в Турция. От основаването на компанията досега Flix е превозила близо 300 милиона пътници.

„2022 г. беше най-успешната ни година досега“, казва Андре Швемлейн, съосновател и главен изпълнителен директор на Flix. „Това показва, че Flix повече от всякога е позиционирана като изключително успешна и модерна компания, пример за  модерна мобилност, устойчивост и дигитализация. И едва сега започваме.“

Компанията обяви и положителна прогноза с поне 20% ръст на приходите за 2023 г., както и планове за инвестиции и разширяване на мрежите на FlixBus и FlixTrain. Екологичната устойчивост ще продължи да бъде в основата на стратегията за растеж на Flix Group.

Рекорден ръст във всички региони през 2022 г.

Въпреки ограниченията за пътуване поради COVID в много страни през първото тримесечие на годината, повече от 60 милиона души са използвали автобусите и влаковете на Flix и партньорите на компанията. Flix оперира в общо 40 държави на 4 континента.

„Виждаме, че всички пазари, на които работим, са се възстановили много добре от пандемията. Продължаваме да затвърждаваме позициите си, като същевременно разширяваме предлагането си в нови страни, за да осигурим екологична мобилност на още повече хора“, казва Швемлайн. Flix обяви амбицията за повече от 20% ръст на приходите през 2023 г. и очаква по-нататъшно увеличение на рентабилността за 2023 г. 

Flix оперира в 35 европейски държави, обслужвайки общо почти 3000 дестинации. Затвърждавайки лидерската си позиция на ключови пазари като Германия, Франция, Италия и Полша, FlixBus разшири предлагането си и в нови страни като Португалия, Обединеното кралство и Прибалтика. В същото време FlixTrain продължава да бъде желано и изключително привлекателно предложение за клиентите в Германия и Швеция. Като цяло през 2022 г. FlixBus и FlixTrain са превозили повече от 38 милиона пътници в Европа.

Flix също така продължава да инвестира в българския пазар, като разширява местния екип в експертния си център в София, който работи по иновациите и развитието на услугите, използвани досега от над 300 милиона пътници по целия свят.

Компанията значително разшири предлагането си за пътувания от и до региона, за да отговори на нарастващото търсене на мобилност, започвайки първите линии до Сърбия и Турция. На местно ниво търсенето на автобусни пътувания последва тенденцията на растеж, отчетена в световен мащаб, като Flix превози над 145 хил. пътници от Румъния и България. За България броят на пътниците, използвали зелените автобуси, се е удвоил в сравнение с миналото лято. Друга важна стъпка за пазара беше стартирането на първите зелени линии между София и Истанбул в сътрудничество с турския партньор Kamil Koc.

От 2019 г. лидерът на турския пазар Kamil Koc е част от Flix, обслужвайки повече от 300 дестинации и предоставяйки зелена мобилност на хората в Турция. Миналата година повече от 13 милиона пътници са използвали услугите на Kamil Koc, което превръща Турция в един от най-големите и важни пазари на автобуси на дълги разстояния в света. В контекста на опустошителните земетресения, Камил Коч подкрепи усилията за издирване и спасяване още от първия ден на бедствието с 50 автобуса: 20 автобуса предостави безплатно на публични институции за издирвателните и спасителните дейности в региона и 30 автобуса – на частни институции и организации на гражданското общество, които активно се включват в издирвателните и спасителните дейности в региона. По този начин Kâmil Koç даде възможност за почти 200 безплатни пътувания през първите осем дни след катастрофата.

Под егидата на Flix North America, Greyhound и FlixBus разшириха мрежата и подобриха пътуването на своите клиенти. Разширената мрежа достига до почти 2300 дестинации в Съединените щати, Канада и Мексико. Миналата година повече от 8 милиона пътници са използвали услугите на FlixBus и Greyhound в Северна Америка.

През декември 2021 г. Flix започна работа в Бразилия и вече обслужва 33 дестинации на най-големия южноамерикански автобусен пазар. Flix ще продължи да разширява мрежата през 2023 г., тъй като офертата се приема добре от клиентите.

Предстои да бъде пусната в експлоатация мрежата на 41-ва държава – Планирани са допълнителни инвестиции в автобуси и влакове.

За да осъществи дългосрочната си визия, Flix ще инвестира както във влаковите, така и в автобусните си услуги. Всички мрежи в Европа, Северна Америка и Турция ще нараснат значително през 2023 г. в сравнение с 2022 г. В същото време Flix ще продължи да се фокусира върху рентабилността и ще увеличи маржовете на групово ниво и през 2023 г. А следващият крайъгълен камък в глобалната експанзия на FlixBus ще бъде стартирането на дейността в Чили през 2023 г. След Бразилия, Чили ще бъде вторият пазар на FlixBus в Южна Америка и 41-вата страна в света, в която по пътищата ще се движат зелени автобуси за дълги разстояния.

FlixTrain също ще бъде ключова част от експанзията на Flix в бъдеще. Подкрепяни от положителното развитие на регулаторно ниво, европейските железници се превърнаха в обещаващ фактор за растеж. Откакто стартира FlixTrain преди пет години, милиони пътници са използвали железниците в Германия и Швеция. Наскоро FlixTrain обяви, че ще бъде част от пилотните услуги на ЕС за стимулиране на трансграничния железопътен транспорт през следващите години с връзка между Германия и Швейцария, както и между Германия и Швеция.

Сподели публикацията