+ През рекордния летен сезон, от 1 април до 30 септември, Flix удвои броя на пътниците си в световен мащаб в сравнение със същия период на миналата година и превози 34 милиона пътници.

+ В България търсенето на автобусни пътувания следва тенденция на растеж, наблюдавана в световен мащаб

+ Туристическият сектор се възстановява от ограниченията на COVID 19, което показва нарастващо търсене на достъпни и устойчиви услуги за мобилност, казва Снежина Колева, представител на FlixBus в България

София. Flix, доставчик на устойчиви и достъпни услуги за мобилност в 39 държави, отчита рекорден резултат за летния сезон. Благодарение на силното възстановяване на търсенето на пътувания след пандемията от COVID-19 и нарастващото значение на колективната и устойчива мобилност, Flix е увеличава броя на превозените пътници със 130% в световен мащаб за периода април-септември 2022 г. в сравнение със същия период на миналата година.

На местно ниво търсенето на автобусни пътувания следва тенденция на растеж, отчетена в световен мащаб, като от Румъния и България FlixBus превози над 145 хил. пътници. В сравнение с миналото лято броят на пътниците, използвали зелени автобуси в България се е удвоил.

През второто и третото тримесечие на 2022 г. компанията обслужва повече от 1600 маршрута по целия свят до над 3000 дестинации чрез услугите на Flix – FlixBus, FlixTrain, Greyhound и Kamil Koc. Eкспанзията на компанията допринася за силното възстановяване, а броят на пътниците за групата Flix е малко над нивата отпреди пандемията през 2019 г.

FlixBus разшири офертата си за пътуване от България и удвои броя на пътниците 

През тази година FlixBus значително разшири офертата си за пътуване от България, за да отговори на нарастващото търсене.

„За 2022 г. целта ни беше да възстановим мрежата отпреди пандемията, но и да предложим на пътниците нови дестинации, особено през летните месеци. Започнахме нови линии до Белград и до Истанбул – две важни дестинации за хората, пътуващи от България. Забелязахме, че това лято търсенето на автобусни пътувания по международни маршрути се върна на нивата отпреди пандемията. Виждаме голям потенциал, пътниците в България искат достъпни, дигитални решения за мобилност и ние можем да отговорим на това търсене“, каза Снежина Колева, представител на FlixBus България.

През април FlixBus обяви партньорство с българския оператор Карат-С и започна да предлага връзки до Белград, Сърбия. От август FlixBus започна да извършва редовни курсове до Истанбул в сътрудничество с турския партньор Kamil Koc. През лятото сезонната линията от Букурещ до българското Черноморие беше отново популярна сред пътниците търсещи връзка между Румъния и летни курортни градчета като Варна, Златни пясъци, Албена и Каварна).

Flix продължава да инвестира и в българския пазар, като разширява местния екип в софийския Knowledge hub, който работи по иновациите и развитието на услугите, използвани досега от над 100 милиона пътници по целия свят. Българският офис е планиран като най-големия хъб след тези в Мюнхен и Берлин и разполага с екипи, обхващащи области като обслужване на клиенти, счетоводство и финанси, маркетинг и технологични операции. 

Колективната мобилност – решението срещу инфлацията и цените на горивата 

През летния сезон на 2022 г. Flix свързва повече от 3000 дестинации в световен мащаб, предлагайки една от най-големите мрежи за устойчива и достъпна мобилност. В световен мащаб градовете, които привлякоха най-много пътници през 2022 г., бяха: Берлин, Париж, Амстердам, Прага и Истанбул.

В световен мащаб Flix даде възможност на повече от 34 милиона пътници да достигнат до желаните дестинации в Европа, Северна Америка, Турция и Бразилия и през летния сезон беше печеливша на ниво група.

Андре Швемлайн, главен изпълнителен директор на Flix: Много съм горд, че Flix се завърна по-силен от всякога след пандемията, което показва, че постоянните ни усилия за устойчиво възстановяване са се отплатили. Продължаваме да развиваме стратегията си за стимулиране на бъдещето на мобилността по печеливш и устойчив начин. Инвестирането в разширяването на дейността ни в Бразилия, САЩ, Канада, Португалия и Прибалтика по време на пандемията се оказа още една смела и успешна стъпка към визията ни да предлагаме достъпна и устойчива мобилност за всички по света.

В областта на алтернативните горива Flix тества 100% електрически превозни средства и инсталирането на слънчеви панели на борда на автобусите, както и първия FlixBus, задвижван с биогаз. През 2021 г. Flix обяви план до 2024 г да пусне в движение първия в Европа водороден автобус за дълги разстояния. Наскоро във Франция компанията стартира първата търговска линия, работеща изцяло с биодизел Oleo100 от рапица, който намалява емисиите на CO2 с почти 70% и емисиите на фини прахови частици с до 80%.

Неотдавна компанията подписа меморандум за разбирателство с Shell и сключи дългосрочно стратегическо партньорство за засилване на разработването и утвърждаването на алтернативни горива като био-ЗГ, HVO (хидрогенирани растителни масла) и биодизел, както и водород и електричество.

„Изправена пред увеличаващата се инфлация и цените на горивата, Flix осъзнава нарастващото значение на достъпната и устойчива мобилност. Ще продължим да инвестираме усилията си в разрастването на мрежата на Flix и в разработването на нови устойчиви алтернативни задвижвания към едно по-зелено бъдеще“, допълни Андре Швемлайн.

Сподели публикацията

Хотел Радинас Уей Боровец Нов СПА хотел в Сапарева Баня | 103° Hotel & SPA