Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

Атина. Атина се е превърнала в процъфтяваща 12-месечна туристическа дестинация, а най-големият й пазар е САЩ, показва ново проучване, цитирано от Kathimerini и ИА “Фокус”.

Установено е също, че гръцката столица привлича посетители с различна мотивация за пътуване и като цяло нивото им на удовлетворение остава високо. Въпреки това се появяват първите признаци на дискомфорт от прекомерния туризъм, а по отношение на чистотата и безопасността оценката на Атина е много по-ниска, отколкото в други райони.

Американските посетители на столицата на южната ни съседка са се увеличили повече от два пъти от 2019 г. насам, за да достигнат 1 милион, следвани от британците (687 000), германците (478 000), французите (462 000) и италианците (410 000), докато 150 000 пътници са дошли през 2023 г. от Австралия и 95 000 от Китай. Тези данни, наред с други, произтичат от 19-то проучване на удовлетвореността на посетителите в Атина-Атика, проведено през 2023 г. от Асоциацията на хотелите в Атина-Атика и Аргосароник (EXAAA) и GBR Consulting относно хотелите в Атина, в сътрудничество с Международното летище в Атина (AIA).

Въз основа на тези цифри 2023 г. беше рекордна година за туризма в Атина, с повече от 7 милиона чуждестранни международни пристигания на летището в Атина, спрямо 6,4 милиона през 2019 г. (+10%) и повече от два пъти в сравнение с 10 години по-рано, когато 3,4 милиони посещения на туристи са регистрирани през 2014 г.

Удовлетворението на туристите се е увеличило през последните 10 години от ниския резултат от 7,7 през 2017 г. до 8,4 през 2022 и 2023 г.

Археологическите обекти на Атина, като основната атракция е Акрополът с рекордни нива на посетители през 2023 г., и нейната култура са посочени като основна причина за избора й като дестинация. Около 83% от посетителите, пътували за почивка в Атина, са посетили Акропола, докато 56% от пътуващите, дошли в столицата, са го избрали заради неговите археологически обекти и културен интерес. Най-висока е оценката по културни въпроси – 9,1.

От проучването могат да се разграничат поне 10 различни „племена“ посетители: ентусиасти на археологията, изкуството, екшъна, нощния живот, пазаруването, храната като цяло, морските дарове и такива, които са предимно ориентирани към хората, професионалисти, преходници и други.

Сподели публикацията