Клиентът винаги се чувства специален в самолетите на Qatar Qairways
Slide
Slide
Slide
Slide

Богатите туристи предизвикват бум на резервациите за полети в първа и бизнес класа, което кара големите авиокомпании да залагат на нова епоха луксозни пътувания с инвестиции в кабините и салоните си, пише Financial Times, цитиран от Investor.bg.

Миналия месец Lufthansa заяви, че „най-голямото търсене“ сред пътуванията тази година е при премиум кабините и че туристите „почти изцяло са компенсирали“ по-бавното възстановяване на корпоративните резервации.

Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Карстен Шпор каза, че очаква „трайно преминаване“ към туристи, запълващи местата в първа и бизнес класа. Той сравни тенденцията с бума напоследък в луксозни сектори като автомобили, часовници и първокласни имоти.

„Тази година е първата, в която екипът ми ми казва, че трябва да разширим първа класа… Мислех, че никога няма да чуя това“, каза Шпор в разговор за обсъждането на отчета.

Главният изпълнителен директор на Air France-KLM Бен Смит заяви, че групата инвестира, за да се справи с търсенето от страна на богатите туристи, най-вече по полети за Париж, и „повече от компенсира“ спада в бизнес пътуванията.

Авиокомпаниите се надяват да се възползват от силното търсене на луксозни стоки и изживявания, което се възстанови бързо след блокадите заради Covid-19 през 2020 г.

Силният долар е помогнал да се задвижи търсенето от американските трансатлантически пътници, което компенсира слабото завръщане на типичните, богати китайски туристи, добавят авиолиниите.

Пътуванията в първа и бизнес класа се възстановяват по-бързо от общия пътнически трафик, показват данни на IATA.

Броя на премиум пътниците е достигнал 86% от нивата през 2019 г. през февруари – последния месец с налични данни, спрямо 81% за цялата индустрия.

В САЩ трите най-големи авиокомпании казаха пред инвеститорите миналия месец, че пътниците искат да резервират места в предната част на самолета. American Airlines заяви, че приходите от премиум места са се увеличили с 20% през първото тримесечие спрямо 2019 г. и е запълнила по-голям дял от тях. Подобно е тенденцията и в United Airlines.

Възходът на луксозните пътувания се случва на фона на ускоряващата се инфлация, която засегна бюджетите на домакинствата по-широко, включително в Европа, повдигайки въпроси за това дали цялостното търсене в авиоиндустрията е устойчиво.

Президентът на Delta Airlines Глен Хауенщайн очаква обаче тази тенденция да се задържи. „Когато започнеш да летиш в тези кабини, не искаш да се връщаш назад“.

Превозвачът от Персийския залив Etihad е поредната компания, която обяви значителни инвестиции в премиум предложенията си, представяйки нов кабини в бизнес класата миналата седмица. Lufthansa започна пълна промяна за 2,5 млрд. евро на кабините си за дълги полети, включително нова седалка за първа класа. Австралийската Qantas пък обяви 100 млн. долара инвестиция в луксозните си кабини по-рано тази година.

Сподели публикацията