Bgtourism.bg вдъхновява децата с конкурс за разказ “Моето пътешествие”, 11-годишният Божидар ни разкрива райските кътчета на Карибите
Slide

Кристиан ИВАНОВ
София. Национална информационна агенция Bgtourism.bg поставя началото на конкурс за детски разказ “Моето пътешествие”. Инициативата цели да вдъхнови колкото се може повече деца да разкажат по свой неповторим начин история от пътуванията си в България и по света, насърчавайки ги по този начин да развиват творческите си заложби и въображение. Участниците и техните семейства могат да изпращат разказите на децата на редакционната поща office@bgtourism.bg, придружени със снимки или видео. Екипът на Bgtourism.bg ще се запознае с материалите, а най-интересните ще бъдат публикувани и ще получат награди на специално тържество в София. Срокът за участие в първото издание на конкурса е 1 юни 2024 г.

Първият разказ е изпратен от 11-годишния Божидар Стратиев от град Перник, който е запален пътешественик и футболист. Със своето семейство той има щастието да пътува със самолет до САЩ, а след това с кораб да се докосне до някои от райските кътчета в Карибско море. Заповядайте на борда заедно с капитан Божигол, който ще ви заведе и до далечно Мексико, за да почувствате магията на древните пирамиди.

Ден 1. Загадката на порцелановата котка

Когато се качихме на кораба, персоналът ни посрещна много добре. Имаше томбола. Въпросът към участниците беше колко тежи една порцеланова котка, която беше изложена на борда. След това се запътихме към стаите. Те бяха малки, но уютни. Имаше много ресторанти, но само един работеше на закуска. Също така имаше много балканци, но само един българин от персонала. Казваше се Мартин и беше шеф на всички ресторанти.

Ден 2. На гости на Хемингуей

Днес разбрах, че има още 32 българи на борда. Корабът беше уникален. Имаше три басейна – един външен, един вътрешен и един, който беше VIP.

По време на това пътуване имахме възможността да отидем „на гости” на Хемингуей. Посетихме домът на писателя в Кей Уест. Къщата беше огромна. Хемингуей се е женил за четири пъти.  Третата жена му изхарчила всичките пари за басейн, защото й бил изневерил.

Ден 3. Торнадо освобождава кокошките в Джордж таун

Днес за първи път от началото на круиза слязохме от кораба. Ние слязохме преди другите българи, така че успяхме да разгледаме Джордж таун. Трябваше да плуваме със скатове. Когато се запътихме натам, ни разказаха, че преди много време, тук е имало толкова много комари, че можели дори да изядат човек. Имаше кокошки навсякъде, защото преди време имало торнадо, което извадило кокошките от птицефермите. Качихме се на лодката и се запътихме навътре. Водата беше кристална. Дойде време да влезем във водата. Беше много топла, но и много солена.

Неочаквано беше много плитко. Оказа се, че имаме и още дестинации с лодката. Пристигнахме на втората, където ни трябваха очила и шнорхел. Аз трябваше да сложа спасителна жилетка, защото вече беше дълбоко. При третата дестинация бяхме на брега. Имаше морски звезди.

Ден 4. В кристалните води на Роатан

Днес бяхме в Роатан. Когато слязохме ни посрещнаха с музика. Качихме се на бусче и отидохме към зиплайн, беше невероятно. След това отидохме в един зоопарк, където имаше много интересни животни. После отидохме на плаж. Персоналът беше доста добър.

Ден 5. Белиз: На лодка в пещерната река

Днес бяхме в Белиз. Отново ни посрещнаха с музика. Трябваше да ходим към пещера за приключението Cave Tubing. Когато пристигнахме ни сложиха жилетки и ни дадоха гуми, защото в пещерата имаше река и ние трябваше да бъдем върху гумите.

Ден 6. Тайнствената пирамида на Чичен Ит

Днес бяхме в Чичен Ит (Мексико). Това е стара крепост. Видяхме как са спортували тогава, какъв е бил домът на царя. Той беше в нещо като пирамида, на която обаче беше забранено да се качиш.