Варна. Проведе се поредното издание на “Food Innovation Exhibition”, уникалното кулинарно изложение, в което главни действащи шеф-готвачи бяха студентите от Институт по кулинарни изкуства към Висше училище по мениджмънт – Варна. Като част от дисциплината „Иновации и креативност в кулинарните изкуства“, студентите от специалностите „Гастрономия и кулинарни изкуства“ и „Хотелиерство и кулинарни изкуства“ имаха задачата да създадат свои собствени иновативни продукти, както и да разработят тяхното внедряване в реални условия. Продуктите трябваше да са уникални, не съществуващи за дадения пазар, а също така и да предлагат ново преживяване за всички сетива. Преди всичко, обаче, задачата на студентите бе да преминат през целия цикъл от зараждането на една иновативна идея, през планирането и реализирането и, до въвеждане на оперативно производство и позиционирането й като готов продукт на пазара. По този начин студентите използват всички придобити знания и умения от обучението си в университета и демонстрират, че са готови да успеят и в реални условия.
Във финалния елемент от изпита студентите подготвиха собствени щандове, на които презентираха своите иновативни продукти пред гости и преподавателите по дисциплината – шеф Хю Бутен – Директор на Институт по кулинарни изкуства, доц. д-р Мая Иванова – ръководител на Катедра „Туризъм“ и ас. Ирина Петкова – програмен директор на програмата „Culinary Arts Management” за стратегическия академичен партньор на ВУМ, Cardiff Metropolitan University. Външни за модула оценители бяха преподавателите в Институт по кулинарни изкуства шеф Калоян Колев и шеф Станислав Кубарев.
Освен преподавателите си, младите кулинари впечатлиха и гостуващия оценител от Метро България г-жа Марина Маринова – Мениджър на „Метро Академия“. Като резултат от успешното сътрудничество с Институт по кулинарни изкуства, те наградиха най-сполучливите продукти, съответстващи на визията и концепцията на Метро и реално приложими в ХоРеКа сектора.
Сред печелившите бяха Димитър Пасков с уникална серия дезодоранти за храна „Spice Up” и Анастасия Подолская, която представи екстракт от нар и хималайска сол „Pom Himalaya Elixir”. Безспорен победител бе Александър Шопов със своя иновативен продукт, рибени джърки, които представи в две вариации – сьомгова пъстърва с медена марината и лаврак с терияки. Специална награда бе връчена на Хосе Луис Ордонез Флорес, който представи добавка от маринован чесън в тракийски и латиноамерикански вариант, съответно инспирирани от българските традиции и от кухнята на родната му страна Ел Салвадор. Той ще получи възможност да презентира рамо до рамо с шеф инструктора в Институт по кулинарни изкуства Калоян Колев в рамките на кулинарна демонстрация на „Метро Академия“ на предстоящия професионален форум за висша кулинария “Гастрономикс 2024“, който ще се проведе периода 13-16 февруари 2024 в Интер Експо център в София.
Може да се обобщи, че в петото издание на изложението се отличиха няколко основни тенденции, които вълнуват и предизвикват младите хора:
- здравословни и енергизиращи продукти, които са подходящи за спортуващи и активни хора – енергизиращи и имуностимулиращи гумени мечета и дъвки, удобни както за фитнеса, така и за дълги преходи в планината; протеинови маршмелоу, идеални за възстановяване след тежки тренировки или физическа дейност; веган сирена направени от кашу; бебешки пюрета за деца страдащи от атопичен дерматит.
- модерен прочит и преработка на традиционни продукти – халванула – халва с аромат на лавандула, дип с основа нахут и добавка на тиква или шоколад, чипс от печени пиперки, масло с вкус на самардала или чаени бомбички, джелато с вкус на манго и вино.
- Нестандартна комбинация от вкусове – бонбони изненада с аромат на лук и пикантни бонбони.
За вдъхновение при разработка на продуктите студентите са използвали семейни рецепти, идеи от ежедневието си, както ижспецификите на националните кухни, от страните, от които идват (Хондурас, Индия, Ел Салвадор, Русия, Украйна и България). При създаването на своите уникални и вълнуващи продукти студентите впечатлиха с висока степен на владеене и умение за съчетаване на различни кулинарни техники и технологии, както и за нестандартни комбинации от продукти и текстури и начин на презентиране.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE