В рубриката „Бизнес карати“ Bgtourism.bg дава думата на успешни личности в българския туризъм. Това са хората, които чертаят пътя за превръщането на този бизнес в мощен мотор за икономиката на страната и не спират да работят за покоряването на нови предизвикателства. Примерът им е заразителен за всеки, който иска да следва мечтите си. Техните истории, написани от живия живот, са повече от интересни. Днес наш гост е туроператорът Петър Стоянов – основател на Luxutour
Животът поставя Петър Стоянов пред труден избор и това се оказва трамплин към успеха
Кристиан ИВАНОВ
Сега накъде?
Това е въпросът, който си задава бъдещият основател на Luxutour Петър Стоянов, когато разбира, че работата за туристическата компания, в която е нает, вече не е за него. “Животът ме постави пред труден избор – разказва Петър пред Bgtourism.bg – Усещах, че идеите ми не получават нужното разбиране във фирмата. Все по-често това, което считах за правилно не се приемаше. Нямах необходимата свобода за действие. Пред мен оставаха само две възможности. Или изобщо да се оттегля от туризма, или да създам свой бизнес.”
Петър Стоянов избира по-рискованият, но и по-вълнуващ път. Със свои партньори създава Luxutour през 2016 г. Скок надолу с главата в едно приключение, което води до някои от най-екзотичните места на Земята.
“В туризма или се раздаваш докрай за своята работа или просто не се занимаваш с това – категоричен е Петър Стоянов. – Няма как да пробиеш с чиновнически манталитет от типа: “Вече стана пет часа, аз си тръгвам”. Да управляваш туристическа агенция означава, че хора, които са ти гласували доверие и за които си поел отговорност, са разпръснати по целия свят. Няма как да не си на разположение за тях. Захванеш ли се този бизнес моментално забравяш за така наречената “нормална работа”.
За сметка на сигурната заплата, която би получавал в чужда фирма, Петър се сдобива с нещо много по-ценно. Получава свобода.
“Усещането е, че ти порастват крила – казва основателят на Luxutour. – Промяната стана рязко, но не беше неочаквано. Започнах да работя за себе си през 2016 г. Името на фирмата избрах сам, исках да бъде нещо, което ще носи символично значение. Бях подредил в списъка си десетина варианта. Взех крайното решение след консултация с хора, но които имам доверие. Улучихме с Luxutour. Разпознаваеми сме на пазара и клиентите ни знаят какво да очакват от нас. Когато започнахме бизнеса имах необходимите контакти. Това беше от голямо значение, но все пак новото носи и рискове. От самото начало избрахме трудния път, защото профилът на компанията беше изграден върху концепцията за дълги пътувания. Но успяхме да създадем доверие към Luxutour и сега името ни е символ на екзотика и красиви преживявания, които се помнят цял живот.”
Петър Стоянов започва своето пътешествие в света на туризма през 2007 г., когато е на 22, все още е студент. Фирмата, в която е назначен почти веднага го изпраща на служебно пътуване – две седмици след първия работен ден лети за Тунис. Две седмици по-късно Петър вече е Анталия с нови задачи. Връща се в София и моментално отново е командирован, този път за Дубай.
“Този ритъм на живот за мен е ежедневие до днес”, признава Петър. Съпругата му Полина също е част от Luxutour и това помага семейният живот да върви успешно заедно с бизнеса. Двете им дъщери Алекса на 12 г. и Румина на 9, вече обикалят света с родителите и в своите паспорти имат печати от над 15 държави.
“Винаги съм мечтаел да пътувам – признава Петър. – Като дете си представях как ще стана пилот и ще управлявам самолети към приказни места по цялата планета. По-късно осъзнах, че това което ме тегли най-силно е страстта към пътешествия. Наслаждавам се на всеки един детайл от пътуването. Обичам мириса на самолет, когато се качвам в машината и сядам на седалката. Обичам да наблюдавам как хотелите функционират като жив организъм чрез хората, които умело вършат своята работа. Любопитството ми към това да изследвам света е същата, каквато беше и в моето детство.”
Петър не спира да подхранва своя приключенски дух с нови и нови преживявания. Гмуркане с бели акули в Кейптаун, места на които културата и обичаите са коренно различни от тези, с които сме свикнали, необичайни храни, всичко това е част от ежедневието на Стоянов.
Държавите, които Петър е посетил скоро ще станат повече от сто, но той признава, че броят на прекосените граници не е цел, която преследва. Просто знае, че за да бъде бизнесът му на гребена на вълната, трябва винаги да се опитва бъде с една стъпка преди останалите.
“Непрекъсна търсим нови дестинации – казва основателят на Luxutour. – Сега на дневен ред са Фиджи и Микронезия. Начинът, по който хората пътуват се променя. Модерни са пътешествията, предлагащи преживявания – гурме, вино, кайт сърф, изкачване на върхове, приключения… След завръщане от такава ваканция човек се чувства прероден и пълен с енергия. Luxutour предлага всичко това на шест континента, като продължаваме да се учим и да се опитваме да ставаме все по-добри.”
Какъв е съветът на Петър Стоянов към хората, които тепърва ще направят първата си стъпка към собствен бизнес в туризма?
“Смело напред! – категоричен е Петър. – Мечтите може да се сбъдват стига да се бориш за тях. Дори и когато са големи колкото целия свят.”
Запознайте се с всички истории в рубриката “Бизнес карати” на Bgtourism.bg ТУК
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE