Александра Аграфиоти: Гърция успешно развива мрежа от културно-туристически маршрути
Александра Аграфиоти: Гърция успешно развива мрежа от културно-туристически маршрути

Велико Търново. Гърция – една от най-популярните дестинации за летен отдих, продължава да се бори за палмата на първенството и в областта на културния туризъм. Освен огромния брой паметници на цивилизацията, съхранени и отлично експонирани, Гърция успешно развива мрежа от културни маршрути, които са част от политиката на държавата за съчетаване на образованието с качествената почивка. Културният потенциал на региона и опитът на южната ни съседка представи по време на международната конференция г-жа Александра Аграфиоти – представител на VASILIADIS TRAVEL.

Сред най-популярните и развиващи се културно-туристически маршрути в Гърция са Пътят на апостол Павел, който включва посещения на исторически места и обекти, свързани с библейската история и многобройните пътища на виното, които съчетават опознаване на традициите на страната във винопроизводството, кулинарната култура, спецификата на страната и местния колорит на съответния регион. Програмите включват посещения на традиционни празници и местни фестивали, които са характерни за почти всяко малко населено място. Идеята на подобни пътувания е да предоставят на туристите пълно потапяне в духа и бита на Гърция. Развитието на винения туризъм е един от акцентите в промоцията на страната като туристическа дестинация. Гърция активно представя винените пътища не само в рамките на туристически форуми по цял свят, но и в изложения на винопроизводители и ценители.

Аграфиоти изтъкна потенциала на съпътстващото изложение на производители на храни и напитки „Трапезица – истории за българския вкус“, като изключително перспективен за развитието на цялостната концепция за културния туризъм на България.
Пътят на коприната е не само важна част от историята на света, но и един от най-активно развиваните проекти за културни маршрути в Гърция. Древният търговски път, който свързва големите градове на Китай и Индия, през митичните пристанища на Средна Азия със Середиземноморието, е една от възможностите, чрез които Гърция вписва своето културни наследство в световната карта на културния туризъм. Най-голямата ценност на „Пътя на коприната“ е културният обмен, възможността за пренос на традиции, изкуство, философия, смятат гръцките експерти в туризма. Пътят на коприната е една от глобалните концепции за взаимно обогатяване на държавите и много страни през последните години изследват и успешно намират своето място в този междуконтинентален маршрут. Специална катедра в Университета на Солун изследва и развива гръцките акценти по Пътя на коприната.

Като един от водещите производители на зетхин в света, Гърция не изостава и в популяризирането на традиционната култура. Пътят на маслината, пътят на зехтина и многобройните малки производства, музеи и местни обичаи, свързани с маслинопреработката, са неделима част от опознаването на гръцката култура и популяризирането на туризма на страната извън безкрайните плажове и синьото море.

През последните години фестивалната култура е сред най-разпространените традиции в Гърция. Сериозна част от бюджета и програмите на всяка община е свързан с чествания на светци и закрилници на дадено населено място и с колоритни местни панаири и фестивали. В тези локални събития гръцкият туризъм открива огромна мощ за разширяване на туристическото предлагане.

Последният хит в туристическото предлагане в съседна Гърция е призивът „Завършете седмицата като истински грък“. GreekEnd е цялостна кампания за промотиране на туристически пътувания в кратковременни пакети. Концепцията е базирана на популяризирането на различни градове, на културни преживявания от местен и международен характер, на общуване с местните жители и привързване към традициите и начина на живот в една от най-влиятелните морски държави в света. Кампанията представя най-очарователната страна на живота във всеки град – изкуства, пазаруване, нови запознавства, забавления.

Неделима част от туристическата оферта на Гърция са предложенията за сватби и меден месец, а също така и за посещения на филмови фестивали, чиято програма е наситена в рамките на цялата година. Гърция е и една от филмовите дестинации, които предоставят изключително добри възможности за работа на кинопродукции от цял свят.

Тази част от културните индустрии отдавна се е утвърдила като един от значимите фактори в развитието на туризма. Освен, че самите творчески екипи са желани гости в много гръцки градове, прожекциите на филми в киномрежите по света и в популярни платформи, провокират повторен интерес към местата, където се развива действието. Мрежа на регионални филмови офиси подпомага популяризирането на филмовите фестивали и заснемането на фирми като стимул за туристическата индустрия.

Само по време на снимките на епизоди от холивудската продукция „Непобедимите – 4“ за месец и половина 300 членният екип на филма е реализирал над 10 000 нощувки в Гърция. Друга нашумяла кинолента – мюзикълът „Мама Мия“, превърна островите Скопелос и Скиатос в истински хит сред туристите, веднага след появяването на филма по екраните. Освен, че привлича филмови продукции за работа на терен, южната ни съседка стриктно отчита и приноса на киноиндустрията в развитието на туризма на страната и това е нов аспект за обмен на опит с нашата страна.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE