Германия е трети входящ пазар за страната ни
Германия е трети входящ пазар за страната ни

Германия е ключов партньор на българския туризъм и Министерството на туризма активно насърчава мерките за привличане на повече посетители от Федералната република. Германия е трета в топ 10 на целевите ни входящи пазари през тази година с над 640 хил. посещения за периода януари-август. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с членове и партньори на Германо-българската индустриално-търговска камара. Министърът представи резултатите от летния сезон 2018 г., законодателната политика на министерството и най-важните цели пред сектора.
Домакин на работната среща бе главният управител на Германо-българската индустриално–търговска камара д-р Митко Василев, в разговора участваха Торстен Гайслер, ръководител на фондация „Конрад Аденауер“ за България, Хубертус Клинк, ръководител на Икономическия отдел в посолството на Германия у нас, както и представители на водещи германски фирми, работещи в България.
За последните три години беше формиран възходящ тренд в туризма със значими ръстове на туристи и приходи, каза министър Ангелкова. Сериозен принос за това има фактът, че правителството постави сектора като приоритет и от края на 2014 г. бе създадено самостоятелно министерство. Очакваме тази година да достигнем 9,5 млн. посетители от входящите пазари, приходите от международен туризъм само за периода януари–август 2018 г. възлизат на над 2,8 млрд. евро, което е над 7% ръст спрямо същия период на 2017-а, посочи министър Ангелкова. Тя открои доброто взаимодействие между министерството и големите туроператори, работещи на пазар Германия.
През 2018 г. отново се провежда интегрирана кампания за целеви пазари, включително и за ФРГ, в която са включени печатна, онлайн и дигитална реклама, както и социалните мрежи. Министър Ангелкова подчерта, че Германия е устойчив пазар с голям потенциал за растеж. Анализи на качеството сред туристите показват, че 83% от германските гости, посетили страната ни през 2016 г., са се върнали и през 2017, и през 2018 г. В рамките на 3 до 5 год. можем да достигнем 1-1,5 млн. германски туристи годишно, прогнозира министър Ангелкова.
Тя запозна членовете на камарата с усилията за подобряване условията за правене на бизнес в туризма чрез законодателни инициативи. Промените в Закона за туризма предвиждат консултативни съвети по туризъм, в които браншът и гражданското общество ще участват в местната политика в туризма. Сред най-важните промени в закона е изясняване статута на националните курорти. Така ще се регулират дейностите, свързани с реклама, подготовка на кадри, поддържане на зелени площи, обособяване на продуктови зони, както и с нормативите за шума в националните курорти. Когато има баланс, курортите се развиват по-добре, категорична бе министър Ангелкова.
Всяко място за настаняване, хранене и развлечение ще получава идентификационен код, отразен в Националния туристически регистър. Свързваме регистрите на НАП, МВР, Министерството на финансите чрез Единната система за туристическа информация и всичко това ще повиши качеството на обслужването. Още през ноември Министерството на туризма ще презентира възможност за лицева идентификация, така че документите за бизнеса да може да се оформят не само с електронен подпис, а и чрез лицево разпознаване, и това да става от смартфон, стана ясно от думите й. Така ще се улесни бизнесът и предоставянето на административни услуги ще става в много по-съкратени срокове.
По отношение промените в Закона за устройството на Черноморското крайбрежие министерството полага сериозни усилия да осигури стопани на всички плажове. През тази година приходите от концесии и наеми се очаква да са 19 млн. лв., с около 35% са намалени неохраняемите ивици за 3 години. В условията на сериозна конкуренция в региона България е длъжна да осигурява все по-качествен продукт, затова сме безкомпромисни към нарушенията, каза министър Ангелкова. Въвеждат се санкции до 50 000 лв. за недобросъвестни търговци, които работят незаконно в преместваеми обекти на неохраняеми плажове. Предвидени са и санкции за разположени обекти и плажуващи върху дюни, което е в пълно нарушение на закона, защото те са защитени територии, допълни тя.
България е прекрасно място за почивка, но и за правене на бизнес, категорична бе министър Ангелкова. Преди 2 год. ведомството създаде инвестиционна карта, в която общините очертават потенциални проекти за реализация. Страната ни привлича инвеститорите с правителствени стимули чрез закони, социална сигурност и данъчни облекчения и предлага ниски производствени разходи, заяви министър Ангелкова.
Сериозни са усилията ни за по-добрата кадрова политика, отбеляза министър Ангелкова. Подписахме договор с Министерството на труда и социалната политика и работим съвместно с Българо-германския център за професионално обучение. Чрез този проект хора, регистрирани в Агенцията по заетостта, ще получават нужната или по-висока квалификация, съобщи министърът и се обърна към германския бизнес за обратна връзка.
Главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев приветства доброто партньорство с Министерството на туризма и припомни успешното представяне на България на най-голямото в света международно туристическо изложение ITB Берлин, както и на други значими специализирани борси. Делегация от федералната провинция Шлезвиг-Холщайн посети България това лято и е готова да окаже практическа помощ в подготовката на кадри в туризма. От 5-те германски професионални центъра в България два – в Царево и Смолян, работят в сферата на туризма и можем да им окажем допълнителна подкрепа, обеща той.
По повод предложение на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БУБСПА) д-р Василев поясни, че към камарата функционира здравна комисия и чрез българските министерства на туризма и на здравеопазването тя може да съдейства за подписване на договори с германските здравни каси, за да може повече германски граждани да ползват у нас съответните медицински и балнеоуслуги. Двамата с министър Ангелкова се обединиха около тезата, че е нужно още следващия месец да бъде инициирана среща с министъра на здравеопазването Кирил Ананиев за обсъждане на тези възможности.
БУБСПА отново ще представи на изложението в Берлин България като балнео- и СПА дестинация, предлагаща 4-сезонен продукт. Така ще се разширят крилата на летния сезон през месец май, септември и октомври, което браншът приветства. За удължаване на сезона предприемачи акцентираха и върху отличните възможности за популяризиране на голф туризма в България. Работим много добре с асоциацията, участваме и в специализираните голф изложения, коментира в отговор министър Ангелкова и увери, че голф посещенията са обсъждани при оптимизиране на полетните програми.
Бизнесът изрази надежда, че ще се изградят и допълнителни лифтове в ски курортите. Министър Ангелкова поясни, че ведомството подкрепя изграждането на нови съоръжения, за да станат планините по-достъпни, но е нужно това да съответства на законите и на нормативите в плановете за управление на парковете. Тя се спря и върху достъпността на плажовете за хората с увреждания. Между нас и бизнеса има много голяма чуваемост. Към договорите за стопанисване на плажовете бяха подписани анекси, регламентиращи придвижването на такива посетители. Надявам се следващото лято тази услуга да бъде многократно подобрена и разширена, каза министър Ангелкова.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE