Туристическият портал на България ще има версия и на китайски език
Туристическият портал на България ще има версия и на китайски език

Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазар Китай. Подготвяме маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която планираме да бъде реализирана през следващата година.  Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език, след обновяването му през 2019 г. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с китайски бизнесмени и инвеститори, която се проведе днес в София.

В разговора участваха Пинг Лиу, президент на Брайт Фууд Груп, Шаохуа Пу, председател на борда на директорите на Брайт Дайъри и други представители от компанията. От 10 г. тя произвежда и разпространява на китайския пазар кисело мляко с бранда “Момчиловци”, а от 4 г. участва в организацията на едноименния фестивал на киселото мляко у нас. Г-н Пинг Лиу подчерта, че “Момчиловци” е известно на над 150 млн. китайци и е най-популярното кисело мляко в Китай.

Тази година сред основните фокуси в Европа е инициативата „2018 г. – Година на туризма ЕС – Китай“. Потенциалът на китайския пазар е огромен и се очаква в следващите години пътуванията на китайските туристи непрекъснато да се увеличава, заяви министър Ангелкова. Тя информира събеседниците си, че Министерството на туризма разработва и специален продукт за далечни пазари, с който да се популяризират възможностите за туризъм в региона. Това е т.нар. „Балкански маршрут“, който е съвместен проект между 11 страни от Балканите-България, Сърбия, Румъния, Сърбия, Турция, Черна гора, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Словения и Република Македония.

През миналата година в Шанхай бе открит първия български туристически информационен център, припомни министър Ангелкова.  В момента се работи по подготовката за откриване на център в Пекин и се проучват възможностите такива обекти да има и в други китайски провинции.

Министър Ангелкова и г-н Пинг Лиу коментираха, че отношенията между България и Китай се развиват динамично в последните години и доказателство затова са срещите на високо ниво между министър-председателя Бойко Борисов и председателя на Държавния съвет на Китай Ли Къцян в София през юли в рамките на форума „16 + 1“. Гостът изрази надежда, че доброто партньорство ще продължи, а това ще повлияе положително за увеличаване на туристите.

В периода януари- юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил., като това нарежда пазар Китай на 32 място сред водещите страните за входящ туризъм в България, каза министър Ангелкова, посочвайки, че възможностите са много по-големи. През 2017 година посещенията от китайски гости бяха над 26,2 хил., тогава бе отчетен ръст от 41,2% в сравнение с предходната година. Г-н Пинг Лиу посочи, че страната има потенциал с всяка година да удвоява посещенията си от китайски туристи. Двамата заявиха готовност за подкрепа и организиране на съвместни инициативи, които ще допринесат за обмен на туристи между двете държави.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE