София. Какво обединява един международен туроператор, малък семеен хотел и луксозен 5-звезден комплекс? Освен че са успешни бизнеси в България, и трите попаднаха в специалното издание на български на книгата „Маркетинг 6.0“ на световния маркетинг гуру Филип Котлър, благодарение на тяхната обща тайна за успех – използването на AI чатбот, създаден на платформата Umni.bg. Отговорът защо в послеслова на световната маркетинг литература влязоха добрите практики на тези три български бизнеса ще ви накара да погледнете на умните чатботове с други очи.
Малкият семеен комплекс „Изгрева“ в с. Баня, Банско, показва през последните над 3 години, че размерът няма значение, когато става въпрос за иновация и ефективност. С помощта на AI чатбота „Изгревчо“, хотелът преодолява проблемите с липсата на екип, дигитална видимост и езикови бариери. Днес „Изгревчо“ обработва над 50% от резервациите и заявките за услуги. Уникалният подход с QR кодове на ключови места в комплекса и активното използване на персонализирани линкове към чатбота от социалните мрежи превърнаха комуникацията в чатбота в инструмент за бизнес растеж. Впечатляващо е, че хотелът не ползва никакви резервационни платформи, но въпреки това уикендите са заети до половин година напред.
„Изгревчо“ помага на потребителите на български и английски (общувал е с клиенти от 27 държави), опора е на екипа на комплекса и гостите денонощно – половината от комуникацията в чатбота е нощем както и обработените заявки (37%-42%). За екипа е незаменим в натоварените дни – поема до 300 разговора с потребителите на ден. Освен че спестява над 1,400 човеко-часа годишно само на собственичката на хотела като отговаря на често задаваните въпроси и приема заявки за настаняване, чатботът позволява на хотела да увеличи продажбите като не пропуска запитвания и помага на чуждестранните клиенти, да подобри качеството на обслужване на клиенти като цяло и оперативната ефективност на екипа.
5-звездният Casa Di Fiore SPA & Medical хотел в Кранево е един от най-иновативните бизнеси в България в използването на AI чатбот. Хотелът създаде AI чатбот още преди да отвори врати. Госпожица Фиоре – дигиталният консиерж, спестява на екипа близо 7,000 работни часа годишно, като до 45% от комуникацията и резервациите се случват нощем. Чатботът се превърна в истинска маркетинг сензация със собствен аватар и история, присъства във Viber стикери и рекламни кампании. Не е случайно, че това е хотелският AI чатбот на платформата Umni.bg с най-голям трафик на потребители сред близо 100 хотела с чатботове на платформата.
„Плановете ни за бъдеще са да използваме все повече Госпожица Фиоре в нашите рекламни кампании и като лице за връзка с хотела. Възможностите на платформата са много всеобхватни и ние ще се опитаме максимално да използваме всички тях в аспектите на дигитален маркетинг и онлайн рекламата на хотела,“ споделя Антония Сарафова от отдел Маркетинг на хотела.
Tez Tour използва AI чатбота си, ТЕЗБот, от 2019 година – дори и по време на пандемията, което го прави един от най-старите чатботове в сферата на туризма у нас. ТЕЗБот автоматизира рутинни запитвания за резервации и предоставянето на туристическа информация, спестявайки средно по 12 минути за клиент на служителите. Въвеждането на чатбота е не просто автоматизация, а стратегическо решение за по-бързо и качествено обслужване. Резултатите говорят сами – над 4,200 клиенти обслужени, над 1100 успешно обработени заявки и 35% от комуникацията преместена в извънработно време още в първите 10 месеца след старта – по време, когато думата „чатбот“ още не беше известна у нас. Чатботът е доказателство, че автоматизацията може да подобри значително и маркетинговите, и оперативните резултати.
За да осигури постоянна видимост и бърз достъп до чатбота, TEZTour публикуват и днес редовно постове в своята Фейсбук страница с информация за чатбота, с призиви за действие да се достъпи информацията и оферти в чатбота и за бърза заявка през чатбота. Така компанията не само подобрява удовлетворението на клиентите, но и увеличава продажбите.
Тези три примера, включени в послеслова на българското издание на „Маркетинг 6.0“ на Филип Котлър, са не просто успех за бизнеса, а ясна демонстрация как AI чатботовете могат да трансформират маркетинга, продажбите и клиентското обслужване в хотелиерството и туризма. Трите българските примери поставят висока летва и дават ценни насоки за всички хотели, туристически агенции и оператори, които търсят нови пътища към устойчив успех и ефективност.
Като лидер в създаването и управлението на AI чатботове в България, Umni.bg вече над 7 години помага на бизнеси в туризма у нас да подобряват клиентското обслужване, да повишават продажбите си и постигат оперативна ефективност чрез лесно за използване, но мощно технологично решение. Макар че днес платформата обслужва клиенти от множество индустрии, най-старият непрекъснато работещ чатбот в семейството на Umni.bg е чатбот за къща за гости – на 8 години: размерът няма значение за иновациите в туризма.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE