Берлин. През март 2025 г. германците са похарчили над два милиарда евро за резервации на пакетни или модулно организирани почивки, съобщава fvw. В сравнение със същия месец на предходната година това представлява увеличение на оборота с шест процента.
Според Travel Data + Analytics (TDA), този растеж се дължи изцяло на ранните записвания. Те са насочени към осигуряване на следващата зимна или дори лятна почивка още отсега. В същото време, през март се наблюдаваше по-сдържано поведение при резервациите за САЩ.
През март броят на резервациите за летния сезон 2025 е на нивото от миналата година. Почивките за зимния сезон, резервирани в последния момент за март и април, са леко под това ниво.
Така настоящите сезонни баланси отбелязват спад с по един процентен пункт спрямо предходния месец, но в края на март оборотът все пак показва ръст от седем процента спрямо предходната година.
Зимният сезон, който продължава до края на април, надхвърля с шест процента резултата от предишния сезон 2023/24.
Настоящият летен сезон, който започва с пътуванията през май, е достигнал 61 процента запълване според текущото състояние на резервациите (предходен месец: 52 процента). Това означава, че туристическият бранш трябва да реализира още около 40 процента от оборота чрез средносрочни и краткосрочни летни резервации, за да достигне нивото от миналото лято.
Бум по време на великденските празници
През някои седмици резервациите за тази година надвишават миналогодишните, в други – са по-ниски. В обобщение, германците са похарчили от януари 2025 г. до Великденския уикенд (16-та календарна седмица) същата сума за организирани почивки, както и през предходната година. Броят на пътуващите също е почти идентичен с този от миналата година.
Германската туристическа асоциация (DRV) съобщи, че пакетните почивки по време на Великден са преживели истински бум. Най-голям дял в оборота от организираните пътувания през великденските празници 2025 г. са имали Турция (17 процента), Египет (14 процента), Канарски острови (12 процента), Балеарски острови (8 процента) и Гърция (5 процента).
Интерес към Египет и България
Поскъпването се отразява на пазара на организирани почивки. За предстоящото лято се търсят по-евтини дестинации. Още в началото на годината Bentourпрогнозира, че интересът към Египет ще остане висок.
“Египет за нас е много повече от допълнение към портфолиото,” казва шефът на Bentour Дениз Угур. Кристиан Паир, директор „Продуктов мениджмънт“ във Vtours, също споделя, че ранните резервации за Египет са на високо ниво.
В предложенията на TUI за това лято Египет бележи възходяща тенденция. Пазарният лидер планира да разшири офертите си и в Шарм ел-Шейх.
TUI откроява като нова популярна дестинация българското Черноморие, което привлича най-вече семейства с модерни и изгодни хотели, съобщава fvw. Пускането миналото лято на директни полети с TUIfly от Хановер до Бургас и Варна също допринася за увеличения интерес.
Според TDA, към момента Египет бележи ръст от 21 процента при броя на резервираните пътувания, а България – дори 24 процента.
Още е рано за прогноза за САЩ
Предварителните резервации за пътувания до САЩ през март 2025 г. отбелязват спад в оборота с 23 процента спрямо същия месец на миналата година. Важно уточнение: Великден тази година се пада през април, докато миналата година беше през март.
Към момента САЩ показва спад от 11 процента за летния сезон 2025 в сравнение с ръст от 9 процента при далечни дестинации като цяло.
Някои туроператори, специализирани в пътувания до САЩ, отчитат стабилни нива на резервации поне за цялата 2025 г. От Canusa споделят, че вече са получени 80 процента от всички резервации за САЩ.
America Unlimited вижда нови възможности за ценово чувствителните туристи, тъй като щатският долар е загубил около девет процента от стойността си спрямо еврото след встъпването в длъжност на Тръмп през януари 2025 г.
“Настоящата пазарна ситуация отваря атрактивни възможности за гъвкави туристи да открият САЩ,” казва Тимо Коленберг, управител на America Unlimited.
“Съобразихме нашите предложения с пазарните условия и предлагаме специални пакети, адаптирани към актуалната ситуация.”
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE