Slide
Slide

София. Бъдещето на България като четирисезонна дестинация се обуславя от инвестиции и брандиране в деловия, балнеолечебния и спа туризма. Върху това се обединиха повечето тези и изказвания по време на Юбилейния дискусионен форум на катедра “Икономика на туризма”, при УНСС, проведен в двудневен формат на 20 и 21 февруари. В него участваха над 100 представители на бизнеса, изпълнителната власт и академични експерти от цялата страна.

Зам.-министърът на туризма Павлин Петров, освен потвърждавайки общите тези,  добави и подобряване на инфраструктурата и прилагането на  нови методи за реклама на нашата страна и Бранд България. А проф. д-р Мариана Янева, ръководиел на катедрата, отбеляза, че това е 14 академичен и бизнес форум за последните две години под надслов „Бранд България – гостоприемство в четири сезона“ с фокус върху четирисезонните видове туризъм – здравен, делови и развлекателен, които екипът счита, че трябва да се комуникират приоритетно сред всички заинтересовани страни. По  този начин посланията за нашия бранд ще достигнат не само до вътрешните туристи, но и до туристите в други страни. По думите на проф. Янева катедрата се стреми да покаже на младите таланти в туризма, че академичната общност, бизнесът, националната и местните власти говорят на един език и имат общи цели за създаване на четирисезонен туристически продукт в България.

Георги Динев – областен управител на Благоевград, акцентира на невероятния климат, както и на изворите  на минерална вода. България не трябва да се разглежда като страна, която има само прекрасно море и хубави зимни курорти, а все по-често да се обръща внимание на развитието на уелнес, на спа и на балнеотуризма. Също така, на преден план трябва да бъде изведено културно-историческото наследство на нашата страна, смята той. Като Благоевград разполага с всеки един от тези видове туризъм, с Банско,  село Баня, в община Разлог, Гърмен, Сандански. Той отчете, че с повеждането на подобни форуми и подкрепата от академична общност и  от институциите “България може да седне на голямата маса, редом до високо развитите европейски дестинации”. 

Атанас Стоянов – кмет на община Сандански, отбеляза, че Сандански е известен като естествената лечебница на България, а в последните години успешно се развива и виненият туризъм, което популяризира целия район. Общините инвестират немалко средства от общинските бюджети за изграждане на инфраструктура, която да подпомага развитието на туризма. А подобни форуми са ефективният алгоритъм, в който да се сътрудничим и да насърчи развитието на туризма, заяви той. 

В дискусиите участваше и Димитър Чолев, директор на Дирекция “Хуманитарни дейности” в община Петрич, който отбеляза, че “в последните години туризмът в община Петрич се развива изключително добре, като част от този резултат се дължи на множеството инфраструктурни и културни проекти, по които се работи”.  

Кръстьо Паланков – общински съветник в община Разлог, подчерта че общината е пазител на традициите и реализира проекти, които да дадат добавена стойност за региона. Водещата дестинация за здравен туризъм в момента е село Баня, но са необходими инвестиции за всички дестинации в общината, за да се развие пълният потенциал на региона.  

Трайчо Трайковкмет на район Средец, подчертанеобходимостта от всесезонен туризъм, като акцентира чение сме и част от бранда на Европа, която в момента е изправена пред предизвикателства. С усилията напрактиците в туризма и създаването на съдържателенпродукт от академичната общност, ще стигнем дооптималния микс за това, което можем да предлагаме и продаваме най-успешно”. 

Антон Пенев и Александър Серафимов, двигатели за развитието на туризма в София, подчертаха, че след дълги преговори и усилена работа е била ревизирана стойността на туристическия данък, което ще увеличи бюджета на ОП Туризъм над 3 пъти. С това ще се увеличат значително и рекламните бюджети. Столична община се е фокусирала върху сътрудничеството с браншовите асоциации, академичната общност, с неправителствените организации, най-вече в посока създаване на съвместен бранд, общ маркетинг и реклама и популяризиране на дестинация София не само в градския туризъм, но и в културно-историческия туризъм, термалното наследство, и MICE туризма. 

Дискусиите се насочиха и върху туристически район Тракия и гр. Пловдив като най-добре работещите по отношение на външните маркетингови дейности. Стефан Пуслийски – общински съветник в Пловдив подчерта, че все повече има нужда от работата на образователните организации в подготовката на специалисти за туризма. „Едно от нещата, които постигнахме в Пловдив през годините като експанзия, особено около обявяването на града за Европейска столица на културата, ни доведе до това да разберем, че липсват кадри на всички нива в туризма“. Необходимостта от интеграция при разработването на рекламни послания и маркетингова кампания е съществена, за да представи Бранд България в най-добра светлина, отбеляза той. 

По думите на Проф. Янева катедрата работи последователно в тази посока с фокус върху ключовите послания, които трябва да изведем за Бранд България. Тези послания бяха представени на изнесени форуми на катедрата например форум „Слънчевото здраве“ в Несебър, „Термите на Тракия“ в Старозагорски бани или „Автентично Банско“ в Банско. За район Рила-Пирин идеята на екипа е да възприемем предложеното на форум на БТА „Ски-слънце-спа“.  

Изказването на Тодор Иванджиков – председател на Асоциацията на българската авиационна индустрия с проекта за летящи таксита по Черноморието предизвика темата за иновациите и роботизацията, с които да се привлекат по-платежоспособните туристи. По този начин ще се промотира качественият разнообразен и четирисезонен туристически продукт, като се отдалечим от имиджа на евтина туристическа дестинация. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE