Снимки Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

София. Хотелиери от цялата страна и представители на бизнеси, свързани с туристическата индустрия, взеха участие в най-голямото професионално събитие в туризма в България „Хотелски форум ‘2022“.

Седмото издание събра в Гранд хотел Милениум в София инвеститори и мениджъри на хотели и хотелски групи, които обсъдиха ситуацията, предизвикателствата и възможностите в бизнеса.

Сред лекторите и участниците бяха и туроператори, представители на летищата в София и Варна, архитекти и интериорни дизайнери, организатори на събития, официални лица.

„Очакванията ми за следващия сезон са такива, каквите бяха и м.г. към същия период. Единственото сигурно е, че ситуацията е абсолютно непредвидима. Никой към този момент миналата година не можеше да предвиди военните действия, които се случиха в Украйна и в момента ми е трудно да предвидя как ще реагира пазарът на повишаването на цените, което е заложено в договорите с туроператорите“, заяви Венцислав Танчев – управител на Сънтурс – представител на alltours (Германия), собственик на хотел mOdus (Варна) и съсобственик на Wave Resort (Поморие), който взе участие в панелната дискусия „Поглед от върха: разговор за бизнес климата в бранша с инвеститори и мениджъри на хотели“.

Министър Димитров: Сред нашите приоритети за утвърждаване на имиджа на страната ни като целогодишна дестинация е създаването на единен дигитален пътеводител

„Повишаването на цените в България е по-високо отколкото при конкурентните ни дестинации. В България е между 15-20%, за Гърция, Турция и Испания е около 10%. Голямата неизвестност, ако миналата година това бе свързано с пандемията и поредната вълна, то сега е как пазарът ще приеме повишението на цените за 2023 г., а не толкова войната в Украйна. Може би ще има хотелиери, които ще бъдат изправени пред дилемата дали да отворят за летния хотел“, добави Танчев.

Голяма част от хотелиерите в България не са вдигали цените от 2018 г. насам. Други пазари, като Испания, през този период са увеличавали цените си с 20%, а т.г. с още 10%. Разходите от 2019 г. нямат нищо общо с днешните и това е причината хотелиерите да повищат цените в договорите си с туроператорите за следващия сезон.

„Наблюдават се съществени размествания при топ дестинациите преди и след Ковид-19. Те се дължат на това, че държавите, които бяха активни през последните две години, изследваха тренда, гониха клиента, показваха му съобщенията, които той очакваше да види, изграждаха имиджа и го надграждаха, сега се развиват по-добре“, заяви Живко Иванов – директор „Управление на активи“ в Галакси Инвестмънт Груп.

По време на форума бяха обсъдени тенденциите в MICE туризма, как може България да промени имиджа си на „нискобюджетна“ дестинация, какви са тенденциите при пътуванията, които са по-важните тенденции при концепцията и дизайна на модерния хотел, как да се адаптира хотела към новите технологии и др. Събитието бе официално открито от министъра на туризма д-р Илин Димитров, който поздрави участниците и връчи грамота от МТ на организатора на Хотелския форум.

Сподели публикацията