Slide
Slide
София. Развлекателният туризъм става все по-популярен особено през последните две години, когато хората осъзнаха стойността на своя живот през страха от неговата загуба. Разлеченията в редица дестинации са притегателна сила за туристите, които силно желаят да се забавляват и го правят начин на живот за времето на посещение. Много български туристически дестинации допълват основната си специализация с различни видове развлекателен туризъм. Такива са проведените Матине в градския парк в Добрич с класическа и романтична музика, съчетаващ възможността за популяризиране и на културни обекти като Музея в градския парк „Св. Георги“, пред който се провежда. С подобни инициативи са популярни водещи европейски столици като Виена, където през лятото в Двореца Шонбрун, Виенската Филхармония прави изнесени спектакли.
Развлечението е форма на активност, която спомага за преодоляване на стреса от работа и натоварено ежедневие, като се постига релакс на тялото и духа. Подобни форми са фестивалите и фестивалния туризъм с пример, второто издание на „Мидалидаре рок в Долината на виното“. Целта е и привличане на повече гости, които освен с музиката да се запознаят и с винения и спа туризъм в района. Обект на развлечения могат да бъдат природните резервати, историческите паметници, театъра, плажовете, музеите, еко и хайкинг пътеки, шопинга, спорта или шоута. Това са само част от развлекателните активности, които могат да се практикуват у нас.
Тази формула е пряко свързана с индустрията на изживяванията, чийто характеристики са автентичност, креативност и приключение. Понастоящем изживявания се предлагат и в утвърдени морски курорти като Албена, като целта е разнообразие във формите на туризъм. Пример за това е Международният бридж фестивал „Албена 2022″ , в който участват над 200 състезатели от 3 континента.
Някои от Организациите за управление на туристическите райони, като пример Старопланинският туристически район, поставят фестивалите като приоритет за развитието на района, като очакват държавна подкрепа с цел повишаване на ефективността на организациите за управление чрез дигитализация на туристическите услуги, единни правила за влизане на чуждите посетители, както и задължителни инвестиции в транспортната свързаност и инфраструктурата.
Всичко това се съдържа като потенциал в туристическото предлагане на България, която може да увеличи броя на туристите, привличайки ги целогодишно чрез активизиране на различни форми на развлекателния туризъм и стимулиране на икономиката на изживяванията.
Автори: проф. д-р Мариана Янева, катедра „Икономика на туризма“, УНСС и
доц. д-р Ирена Емилова, ръководител секция „Туризъм“, НБУ
Сподели публикацията