Бургас. Притеснени от очаквания спад на туристи това лято, собственици на малки хотели край морето са решили да продадат бизнеса си, съобщава kmeta.bg. Брокери на недвижими имоти от област Бургас коментират, че тази тенденция е започнала още преди няколко години, но в момента предлагането на семейни хотели за продажба е още по-голямо.

По предварителни прогнози спад това лято се очаква на почти всички пазари.

„За първи път от 3-4 години имаме спад с около 7-10% на записванията на чуждестранни туристи. За руския пазар този спад е между 25 и 30%, за Германия – 39%, Полша – 3%, Норвегия – 20%, Швеция – 22%, Италия – 91%, Франция – 41%, Швейцария – 24%, Кувейт – 62%. Освен това имаме редуциране на чартърните полети с около 13%.”, коментира Иван Иванов председател на Бургаската регионална туристическа камара.

Един от малкото пазари, при които се отчита ръст, е Израел. Данните се отнасят за началото на месец март и са взети след разговори с ръководството на Летище – Бургас и на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД – концесионерът на аеропорта.

Според Иванов на България ѝ липсва реклама на международния пазар. Освен това много от фирмите в бранша не поддържат достатъчно добре своите сайтове. Липсват и достатъчно добри рекламни материали, с които да представяме страната си на туристическите борси по света.

„Не трябва да се пренебрегва и недобрата инфраструктура до много от курортите. Всеизвестно е, че има и проблем с кадрите. Не може рецепционист в хотел да не знае руски, английски или немски език, а да обслужва туристи от тези страни. Трябва да обърнем внимание на качеството на продукта, на „ол инклузива”, допълни Иванов.

По думите му все по-сериозна конкуренция българският туризъм намира в лицето на Турция, Гърция, Кипър, Египет, Тунис и Мароко.