София. Най-големият доставчик на автобусни пътувания на дълги разстояния в Европа инвестира в технология за алтернативно гориво. FlixMobility планира да тества автобуси с горивни клетки на дълги разстояния, което я превръща в първата компания в света, започваща такъв проект. За да се реализира този проект, насочен към устойчива мобилност без емисии на CO2, компанията ще работи съвместно с базираното в Германия технологично дружество Freudenberg Sealing Technologies. Вече започнаха първоначалните разговори с производители за разработване на автобуси за целите на това начинание.

Зеленото е не само цветът на автобусите и влаковете на FlixMobility. Благодарение на модерния автопарк и големия капацитет автобусите за пътувания на дълги разстояния са един от най-екологичните видове транспорт.

Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility: „Искаме да участваме в определянето на бъдещето на мобилността. Модерният автопарк на FlixBus е вече изключително щадящ околната среда. Пътувайки с автобус на дълги разстояния, спестяваме около 80% от емисиите в сравнение с пътуване с автомобил. Въпреки това не спираме да си задаваме въпроса как можем да направим пътуването още по-устойчиво. След успешното стартиране на три изцяло електрически автобуса искаме да разработим първите автобуси на дълги разстояния с горивни клетки съвместно с Freudenberg Sealing Technologies, за да поставим началото на нов етап от историята на мобилността.“

Първите електрически автобуси във Франция и Германия бяха произведени от BYD и Yutong в Китай. Днес технологията за енергия от горивни клетки дава възможност на производителите на автобуси в Европа да участват в бъдещето на устойчивата мобилност. Понастоящем се провеждат разговори с производители на автобуси относно проекта на FlixBus за горивни клетки.

Една и съща функционалност, но без емисии

Превозните средства с горивни клетки се очаква да изминават най-малко 500 км до следващото зареждане. Самото презареждане би трябвало да отнема не повече от 20 минути, тъй като ще се зареждат с водород, а не с дизелово гориво. Характеристиките на автобусите с горивни клетки, като мощност и ускорение, се очаква да отговарят на действащите стандарти за автобуси за превози на дълги разстояния.

Клаус Мьоленкамп, главен изпълнителен директор на Sealing Technologies: „Хибридна система, която обединява по интелигентен начин батерия и горивни клетки, е изключително практична за тежки превозни средства, пътуващи на дълги разстояния, тъй като изцяло електрическите превозни средства все още не са в състояние да изминават дълги разстояния.“

През първата фаза на проекта за горивни клетки на FlixBus ще се извърши пилотно оборудване на представителен автобусен парк с тази технология. В бъдеще искаме това да е нашият съществен принос за намаляването на CO2 от трафика по пътищата. Това, което правим съвместно с FlixMobility по пътищата на Европа, ще бъде вдъхновяващо и за други сектори от сферата на мобилността.“

Визията е 100% климатична неутралност

Наскоро FlixMobility обяви план за действие в областта на климата, който цели 100% неутралност на CO2 най-късно до 2030 г. Това означава, че компанията планира да направи всички пътувания с автобуси и влакове, както и всички бизнес процеси, без емисии на CO2. Влаковете FlixTrain и електрическите автобуси в Германия и Франция вече се захранват от 100% зелена електроенергия. Това, което много хора не знаят, е, че „конвенционалните“ автобуси на FlixBus също са изключително ефективни. Тъй като повечето автобуси във флота са EuroVI, те често са дори по-благоприятни за климата от средния влак. Освен това FlixMobility предлага на своите пътници възможност да компенсират точно емисиите на CO2 от пътуването си. За целта FlixMobility има дългогодишно сътрудничество с atmosfair, международно известна организация, която предлага проекти на Gold Standard, акредитирани от ООН. Но изправен пред реалността на изменението на климата, FlixMobility иска да направи още повече с подкрепата на правителствата, бизнеса и обществото като цяло.

План за действие в областта на климата 2030 г. • Гарантиране на най-икономичния, чист и високотехнологичен парк • Инвестиции в климатично неутрални технологии, като електрически автобуси, технология за горивни клетки (водород) и автобуси, които работят на биогаз • Формулиране на справедлив модел на компенсации за оставащите емисии на CO2 • Устойчиво управление на бизнеса, зелена политика за пътуване и компенсация за всички свързани с бизнеса пътувания