КЗП ще продължи да лови нарушители, като прилага метода “таен клиент”. До 30 000 лева са глобите за заблуждаваща информация
КЗП ще продължи да лови нарушители, като прилага метода “таен клиент”. До 30 000 лева са глобите за заблуждаваща информация

Започваме с проверки на местата за настаняване и въобще на всички онези обекти, в които в миналите периоди сме установили някакъв тип нарушения – било свързани с проблеми с категоризацията, било с нелоялни практики от типа „обещано, но неизпълнено“, съобщи по „Дарик” радио председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Всичко това е необходимо, за да сме спокойни, че обектите са готови да посрещнат туристите. Ще го направим още преди разгара на зимния сезон“, увери той. „Имаме намерение съвместно с колегите от Министерството на туризма, както и с Държавната агенция за метрология и технически надзор да извършваме проверки по отношение на съоръженията в ски пистите и в ски зоните. Ще проверим и самите ски писти за наличието на информационни табели, обозначаващи категорията на съответната писта и необходимата информация с цел безрисковото използване на съоръженията“, добави Маргаритов. Той припомни, че контролният орган може да спре предоставянето на подобна услуга, ако установи, че е опасна.

Димитър Маргаритов потвърди, че и през този зимен сезон инспекторите ще прилагат метода „таен клиент“, тъй като той „дава своите добри резултати за установяване на нарушения“. „Разбира се, ние не можем да навлезем в най-тънки детайли на обяснението му, защото по този начин ще дадем възможност на търговците да разберат какви са малките тайни на този способ. Но наши инспектори, защо да не кажем и „под прикритие“, ще извършват контролни покупки в туристически обекти. Целта ще е да се види в реални условия как функционира съответният обект и там, където има някакво нарушение, вече след легитимация и извършване на пълна проверка, включително и документална, ще бъдат налагани санкции“, обясни той. Маргаритов припомни, че за административни нарушения глобите са от 500 до 3000 лв., а за нелоялни търговски практики, изразяващи се в заблуждаваща информация спрямо потребителите или спестяване на важна такава – до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 лв. при повторно нарушение.

Сподели публикацията