София. „Големият проблем на туризма не е недостигът на кадри, а това, че не се плаща необходимото ниво на заплати, написа в своя фейсбук профил Румен Драганов – председател на Института за анализи и оценки в туризма. Специалистът в туристическия бранш добави: „Има огромно неуважение и недооценяване на качествата на българския персонал. Същият този персонал в момента, в който прекрачи границата и премине в Северна Гърция, влезе в първия ресторант и започне да обслужва същите тези български туристи, виждаме, че работещия е доволен от заплатата си и от предоставените му условия, туристите са доволи, работодателя също. Когато нашите младежи отидат на Терминал 2 и заминат за Германия, Англия или Франция, или се качат на някой круизен кораб, където ги чакат с уважение. Навсякъде „лошите’ ни кадри получават съответното добро заплащане и са добре приети като работници и професионалисти“. Според Румен Драганов работодателят в туризма трябва да избере –дали да има добър специалист или да не плаща нищо.

Сподели публикацията


Спа Хотел Спартак, Сандански Нов СПА хотел в Сапарева Баня | 103° Hotel & SPA