Slide
Slide

Предвиждат се и сериозни отстъпки за авиокомпаниите

София. Запазване на нивата на летищните такси в подкрепа на авиоиндустрията, която продължава да изпитва затруднения поради пандемията от коронавирус, е предложението на оператора на летище София за следващата година. Столичното летище ще остане с най-ниските летищни такси в Източна Европа и едни от най-ниските в Европа.

„В тези трудни времена за авиационния сектор, операторът на летище София търси най-добрите възможности, които да предложи на авиокомпаниите, за да поддържат ниски оперативните си разходи“, сподели Хесус Кабайеро, изпълнителен директор на „СОФ Кънект“. „Водени от идеята за стимулиране на трафика и изграждане на стратегически партньорства с нашите клиенти, планираме да въведем различни насърчителни отстъпки, които ще дадат повече възможности на пътуващите и ще допринесат за икономическото развитие на региона“.

Всички авиокомпании, които през 2022 г. достигнат поне 70% от броя на полетите, реализирани през 2019 г., ще имат право на отстъпка от такса кацане. Най-високата отстъпката от 15% ще бъде за тези, които достигнат или надхвърлят 90% от самолетния си трафик през 2019 г. Другите стимули, предлагани от „СОФ Кънект“ включват 99% по-малко от таксата за кацане за междуконтиненталните полети; отстъпка от таксите за паркиране за базирани превозвачи; отстъпки от пътническите такси за трансферни пътници и други.

Запазването на ниските такси без промяна и предвидените програми за стимулиране ще доведе до значителни загуби за концесионера на столичното летище. Финансовият дефицит през 2022 г. ще надхвърли 32 млн. евро. „Нашият акционер се съгласи да покрие прогнозния дефицит за 2022 г. Надяваме се, че ще успеем да се споразумеем с авиокомпаниите и с Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ за механизъм, който да позволи на „СОФ Кънект“ плавно да възстанови дългосрочно финансовия дефицит, за да се изпълни предвидения инвестиционен план за летището. Това ще балансира ефекта върху бъдещите летищни такси и няма да увеличи финансовата тежест за нашите клиенти“, обясни Хесус Кабайеро.

Летищният оператор продължава да работи усилено и за подобряване на пътническото преживяване. И на двата терминала вече работят Ковид лаборатории за тестване при излитане или кацане. Поетапно се обновяват санитарните помещения с нов иновативен дизайн и безконтактни сензори за вода и сапун, като едно от тях вече функционира на Терминал 2. Предстои обновяване на интериора в терминалните сгради и обособяване на нови търговски пространства, които ще предлагат по-голямо разнообразие от продукти.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията