Варна. „Въпреки че уелнес тенденцията в хотелиерството набира сила непрекъснато през последните години от своето зараждане като проект, тя се прероди в пълния си блясък през изминалата 2024 г.“ Това сподели за Spatourism.bg управителят на „Диадженти“ ЕООД Венцислав Пешев.
Ето каква е неговата прогноза за развитието на тази индустрия през 2025 г.
„Уелнесът беше линееща нано тенденция години наред и никога досега не е правил такъв скок напред само за една година. Анализираме 2024 г. като годината, в която уелнес навлезе дълбоко в хотелиерството, променяйки изцяло посоката и начина, по който мислим за целия туристически сектор.
Индустрията през изминалата година се трансформира във виртуална експлозия от нови уелнес концепции и технологични иновации.
Уелнесът вече 50 години е в подем, който е зароден като проект, за да компенсира вредите, нанесени от все по-забързания и модерен начин на живот. Индустрията измина дълъг път за тези десетилетия.
Когато фирма „Диадженти“ стартира своята мисия, повечето хотели имаха спа центрове, в които „се криеха“ само басейн, сауна и парна баня“.
Според Венцислав Пешев, по това време уелнес тенденцията не била позната в този бранш. Много повече време отнело на индустрията, за да се запознае и ангажира напълно с уелнес.
„Изминах първите години от развитието на бранда – ДИАДЖЕНТИ, и неговата основна визия, опитвайки се да убедя собственици, предприемачи и хотелиери, че балнео и уелнес центровете са важни и се различават от добре познатите СПА центрове. Трудно беше да се обясни. А още по-малко бяха инвеститорите, които са готови да си сътрудничат с нас, за да осъществим такъв един проект“, спомня си Венцислав Пешев.
След това настъпи COVID-19. Хората излязоха от пандемията, жадувайки за здраве и здравословен начин на живот.
„Но балнео и уелнес центровете бяха скъпи за изграждане и експлоатация – казва Венцислав Пешев. – И до днес, според много инвеститори, те са такива и не са важна част от техния планиран комплекс. Или ако е в плановете им, то в него се инвестират малко средства (останали от бюджета, изяден от строителните дейности и дейностите по обзавеждането на хотела, ресторанта и т.н.). Въпреки че в стремежа си да привлекат клиенти, те измислят име на своя бранд, в което присъства тази търсена от клиента услуга СПА ХОТЕЛ ….. или СПА РИЗОРТ …. Но присъствието на СПА или уелнес като начало или завършек на името на хотела или комплекса, не компенсира липсата на съществуващия такъв професионално оборудван сектор, в който клиентът да иска да се върне отново и отново. През последните няколко години, чрез някакъв Дарвинов процес на еволюция, хотелите с балнео, спа и уелнес центрове изглежда се справяха по-добре от тези без. Собствениците неохотно започнаха да се съгласяват, че такива центрове са необходими и сега те станаха основни за всеки хотел от висок клас, заемайки все по-видни позиции.
През 2024 г. видяхме иновации, появяващи се на пазара като проливен дъжд от уелнес решения, който се изсипваше върху гостите.“
Новите уелнес решения, които предлага „Диадженти“, претендират да накарат всеки клиент да се почувства не само по-енергичен и трансформиран от престоя си, но и да му помогнат да направи правилния избор за своята следваща почивка, категоричен е Венцислав Пешев.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE