В света на хотелите могат да възникнат толкова много въпроси, че може да се напише книга за тях. От компанията за балнео, СПА и уелнес проектиране и оборудване “Диадженти” могат да издадат енциклопедия за благосъстоянието! Секторът не само, че непрекъснато се развива, което е причината за значителен брой въпроси, но има и особено объркване по темата. Ваня Атанасова – директор “Бизнес развити” в “Диадженти” ЕООД, застава пред Bgtourism.bg и Spatourism.bg, за да отговори на актуални въпроси, които туристическата индустрия задава днес.
– По-важно ли е да има голяма мокра зона или е за предпочитане да има още няколко кабинета за процедури и терапии?
– Без никакво съмнение зоната за лечебни процедури е доходоносната част от СПА и уелнес центъра, но въпреки това, създаването му само с кабини за лечение – въпреки че е възможно на теория – лишава гостите от емоционалната атмосфера, която обикновено характеризира една мокра зона (колкото и живописни да са кабините).
Балансът се постига от правилната комбинация между емоционалност, която изживяваме в мокрите свободни зони и здраве – лечебни процедури, за които сме готови почти винаги да доплатим, за да получим.
Или между тяло, дух и ум.
Препоръчително е да се мисли, ако е възможно, както за включване на мокра зона, така и за допълнителни помещения.
До каква степен?
Много зависи от големината на уелнес центъра, от съвременния поток от гости, както и от вида на структурата.
Непренебрежим елемент в играта е наличието на персонал, който може да повлияе на избора дали да се вмъкнат още няколко кабини и да се ориентира тяхната типология.
И както вече научихме, уелнес центърът е организъм колкото сложен, толкова и завладяващ, който трябва да се управлява с 360° поглед върху всички елементи в играта и винаги да поставя госта в центъра на всичко.
– Струва ли си СПА центърът в хотела да отваря за външни гости?
– Позволете ми да се съсредоточа върху разсъждението, а не върху отговора, защото решението е в това да се научим да вземаме решения въз основа на условията в хотела.
От какво зависи удобството или отсъствието на отваряне на SPA на открито?
Първо, какъв тип оферта предлага хотелът на своите гости?
Как са замислени сервизните пространства?
Да вземем предвид съблекалните: гостът на хотела обикновено слиза по халат и не трябва да сменя или прибира обемисти дрехи.
Нека поговорим за маршрутите: как са структурирани? За вътрешните гости маршрутът от асансьора на хотела ще бъде топлата връзка със СПА центъра. И ако центърът е отворен навън, оформлението пречи ли на тези, които слизат по халати и чехли, да се окажат в зала с облечени (и обути) гости, влизащи в уелнес центъра?
Това са само няколко примера, които ми позволяват да разсъждавам по една мисъл, която сама по себе си би била достатъчна, за да ни помогне да избегнем всякакви грешки и да разсеем всякакви съмнения: защото, когато проектираме СПА, ние често не се поставяме на мястото на госта, който трябва да го използва?
– Има ли минимални размери, за да бъде сауната ефективна процедура?
– Както вероятно знаете, на пазара намираме сауни от всякакъв вид и най-вече на всяка цена. Посещението на сауна е едно от най-известните и ценени лечения навсякъде, защото освен предимствата, които носи на тялото, ви позволява да изпитате истинско усещане за благополучие. Това възприятие не зависи от размера на кабината, а от качеството на лечението и преди всичко от уелнес пътя, който трябва да следваме около сауната: това означава, че ще мога да оценя предимствата на лечение само ако моят път включва, освен престой в кабината, подготовка на тялото с душ, охлаждане на тялото след сауна, релаксация и рехидратация.
– Хората търсят класическа среда в уелнес центъра, но прочетох от вашите публикации, че не би било подходящо за нов СПА център?
– Класическият стил не е грешен. А е най-копираният стил поради елегантност, която се предполага, че е присъща само на елементите от миналото.
И все пак, ако се замислим внимателно върху това, което търсим, е препратката към опита от миналото, към който умът ни обича да се връща. Но не трябва да забравяме, че живеем в настоящето и сме проектирани в бъдещето: следователно всяко проектиране на класическия стил, ако е избрано, може би, за личен вкус – да, но все пак трябва да бъде интерпретирано и направено, с цел създаване на среда – свежа и съвременна за днешния гост.
Като цяло, не е казано, че трябва да говорим за SPA, за да можем да отделим място на клиентите и за тяхното благополучие.
Точно поради тази причина не бих поставила въпроса за квадратни метри. И ако искате да използвате услугите на истински СПА център, не е необходимо да имате огромно пространство, за да поберете всичко и повече.
Трябва да се избере какво да се предложи на гостите, като например една уелнес програма, но стига да е завършена.
Връщайки се към примера, няма смисъл да се предлага сауна, ако не е придружена от душ за подготовка или охлаждане на тялото след лечението, без стая за релакс, където можете да поканите госта да се рехидратира и т.н.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE