Горян Върбанов - съосновател на Quendoo
За новата възможност разказва Горян Върбанов, основател на Quendoo

– Г-н Върбанов, разкажете повече за новата възможност хотелите да работят директно с агенции в Румъния.
– С удоволствие мога да заявя, че завършихме една доста обещаваща интеграция. Направихме връзка между Quendoo и румънската SaaS платформа, с която работят множество румънски туристически агенции. Според данни на нашия партньор H2B, те са около 400. Тази връзка дава възможност на хотелите, които работят с Quendoo и по-специално с нашата B2B функционалност, да работят в реално време с румънските агенции, които използват H2B. На практика това означава, че при всяка промяна на цени, затваряне на тарифа или стая, поставяне на нова рестрикция и т. н. от страна на хотела, тази промяна ще се отразява директно в реално време в платформата на H2B и ще бъде достъпна до агенциите и съответно до техните клиенти. По този начин агенции от Румъния и български хотели могат да работя в режим, в който работят с глобалните играчи като Booking.com, Expedia и т.н.

– А бихте ли обяснили какви са предимствата на този начин на работа и защо би било интересно на хотелите да използват това решение?
– Да, разбира се. Оптимизацията и ползите за хотелите можем да обобщим основно в три категории.
• Разширяване на дистрибуцията. Чрез активиране само на една функционалност, офертите на хотела стават достъпни за над 400 агенции в Румъния, които от своя страна имат техните маркетингови канали и клиентска база. Топва дава на хотела по-голяма видимост и съответно по-голям обхват на тяхната дистрибуция.
• Оптимизация на веригата на предлагане или така наречената (value chain optimization). Директната връзка с агенции всъщност намалява броя на посредниците между хотела и крайния клиент. Туристическите агенции по принцип получават цени от туроператори или ДМС оператори. Стандартно агенциите проверяват цените на един и същ хотел, предоставяни от различни туроператори и резервират най-оптималната оферта. Чрез интеграцията с H2B агенцията ще може да види не само оферти за даден хотел от различните туроператори, но и оферти, предложени от самия хотел.
• Възможност за по-голяма гъвкавост на ценовите нива и повече възможности за ефективен ревеню мениджмънт. Работата с цени и наличности в реално време дава уникална възможност за постигане на максимални финансови резултати, чрез максимизиране на заетостта и повишаване RevPar (Revenue per available room)

– От това, което разказвате излиза, че хотелите могат да прескочат туроператорите и ДМС и да работят директно с румънските агенции.
– По принцип връзката между хотел и туристическа агенция елиминира нуждата да се работи с ДМС или с туроператор, що се отнася до обмен на цени и получаване на резервации. Тук обаче следва да отбележим, че туроператорите и ДМС имат някои функции, които добавят стойност по веригата и хотелите трябва да имат предвид тези предимства при организирането на дистрибуторската си мрежа. Например, туроператорите служат като агрегатор за плащанията от агенциите към хотелите. Също имат и различни схеми за поощрения на агенции, които се справят по-успешно, маркетингови стратегии да насочват клиенти към конкретен хотел и т.н.
Нашият опит показва, че по-успешната стратегия е да се работи с всички достъпни канали за дистрибуция – туроператори, ДМС, ОТА, директно с туристически агенции и т.н. При добро ценообразуване всеки един от тези канали има своето място в дистрибуционния микс и би допринесъл за по-добри резултати за самия хотел.

– И в заключение, може би най-важните въпроси. Как един хотел може да се възползва от тази услуга, каква е цената и колко бързо може да се активира услугата?
– За да се възползват от тази възможност за дистрибуция, като за начало хотелът трябва да е използвал Quendoo и да е активирал B2B функционалността. След това трябва да се свърже с нас, за да направим настройките и стартираме обмена на данни.
Цената се базира на процент от реализирана резервация и е в рамките на няколко процента, в зависимост от хотела.
Относно времето за активация, за клиенти, които работят с Quendoo, целият процес пo настройки на връзката може да се осъществи за 1 ден, така че все още не е късно да се стартира работа за сезон 2025.

– Хотели, които не работят с Quendoo, къде могат да получат повече информация за вашите услуги и конкретно за връзката с H2B и работа с румънски агенции?
– Тъй като темата за дистрибуция на румънски пазар е доста актуална, ние организираме специален семинар с фокус оптимизация на продажбите в Румъния. Той ще се проведе на 18.06.2025 в к-с Маджестик в Слънчев бряг. На семинара освен техническите възможности на платформата, ще представим и практически съвети за правилно ценообразуване. Също ще присъстват и колеги от два от големите туроператори, работещи на румънски пазар – MTS и Новтон, които ще споделят техния опит и ще дадат актуална информация за пазара. Повече за събитието и за регистрация, посетете страницата на събитието тук https: www.quendoo.bg/blog/seminar-na-tema-poveche-rumanski-turisti-prez-lyato-2025-s-kuendoo-21/
Колегите, които нямат възможност да присъстват, могат да се свържат с нас по всяко време. Контактите ни са достъпни на страницата на платформата www.quendoo.bg. С удоволствие ще разкажем и демонстрираме възможностите на Quendoo.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE

ПРЕОТКРИЙ СВЕТА 
Избери от над 1.3 милиона хотела в 195 държави с директни онлайн резервации на страхотни цени