Slide
Slide

Quendoo стана официален партньор на Goоgle Hotels. За възможностите пред българските хотелиери да използват каналите за резервации на Google разговаряме с Горян Върбанов, един от основателите на Quendoo.

– Здравей, Горян! Quendoo вече e официален партньор на Google Hotels, разкажете ни повече за тази услуга на Google, как работи тя и как българските хотелиери могат да се възползва от нея.
– Едва ли е необходимо да споменавам, че Google е най-голямата платформа за дигитално маркиране за практически всякакви продукти. Google Hotels е решението на Google за хотелски резервации. Тук трябва да споменем, че Google изрично подчертава, че не преследва модела на традиционните ОТА като Booking.com и Expedia, a работи по-скоро като метатърсачка. Какво означава това. На практика Google показва цените и наличностите на даден хотел в своята мрежа, но при кликване върху дадената цена потребителя се пренасочва към страницата на хотела и резервация се осъществява на самата страница на хотела или по точно на букинг енджина на хотела. По този начин хотелите получават директни резервации.

– А бихте ли споделили как конкретно Google маркетира хотелите.
– Google използва всякакви прийоми за да показва резултaти, които счита, че са най-релевантни за дадено търсене и даден потребител. Все пак хотелските настанявания се показват основно на 3 места в инфраструктурата на Google. Всеки е забелязал, че при търсене на конкретен хотел от лявата страна на резултатите на търсене се появява бизнес профила на дадения хотел. В този бизнес профил, на потребителя се предлага търсене по дати и брой хора за конкретния хотел. Това е мястото, където, ако дадения хотел работи с Google Hotels, потребителя може да види конкретни цени за конкретни стаи за съответните дати и брой хора.
Втората функционалност на Google, която работи с Google Hotels, това е Google Maps. Изключително използван инструмент от потребителите за търсене на подходящи места за настаняване. Съответно, ако хотела работи с Google Hotels, при търсене в Google Maps, Google показва местонахождението на хотела със съответната цена за дадения период и брой хора.
Освен тези две функционалности Google разработва и Google Travel, където потребителите могат да планират и цялостни пътувания съответно да резервират хотели, самолетни билети и т.н. Хотелското настаняване при тази функционалност също работи с хотели, използващи Google Hotels.

– A сега разбира се най-важния въпрос, каква е цената при получаване на резервация от Google Hotels.
– Относно цените, най-интересното което трябва да се спомене е, че Google Hotels, чрез опцията Hotel Free Booking links  дава възможност за напълно безплатни резервации. С други думи, ако даден потребител намери вашия хотел в Google Maps  и след това чрез линка, който се предоставя в Google Maps премине на страницата на хотела и направи резервация, то хотела не дължи никакво възнаграждения на Google.
Тук трябва да споменем, че безплатните линкове не са с приоритет и се показват след всички други платени опции за резервиране на вашия хотел. Платеният вариант на Google Hotels работи със стандартни модел на Google -PPC(pay per click) или с други думи заплащане при всяко кликване на линка към вашата страница.
Има и още два модела на работа, които са PPS (pay per stay) и PPB (pay per booking). При този начин на работа Google работи на комисионна, която определя самия хотелиер, при което колкото е по висока комисионната толкова по голям приоритет има при показването на линка водещ към хотел.

– И последен въпрос. Как хотелиерите могат да се възползват от тази функционалност на Google.
– За използване на Google Hotels, Google роботи с така наречените партньори за свързване (connectivity partners), които са сертифицирани да предоставят данни на Google Hotels. Quednoo e вече такъв партньор и хотелите, които работят с букинг енджина на Quendoo. Всъщност Quendoo е единствената българска компания, която става официален партньор на Google за Google Hotels. Политиката на Quendoo е всички хотели, които използват нашият букинг енджин автоматично да се включват в Google Hotels.
Уверени сме че тази нова функционалност ще помогне на Българските хотелиери да се възползват от още една много добра функционалност за получаване на директни резервации.

Сподели публикацията