Slide
Slide

Пловдив. През 2023 г. глобалният пазар на винен туризъм бива оценен на приблизително 46,47 милиарда щатски долара и се очаква да нарасне с  годишен темп от 12,9% (CAGR) в периода 2025-2030 г., достигайки приблизително 106,74 милиарда щатски долара до 2030 г.

Виненият туризъм вече не е просто тенденция. Освен че  отбелязва значителен ръст през последните години,  се превръща във важен сегмент от световната туристическа индустрия. Все повече хора от просто любители на виното се превръщат в посветени винени ентусиасти, склонни да инвестират в това хоби време и финансов ресурс, което допълнително стимулира пазара.

Виненият туризъм има много форми – това могат да бъдат пътувания, фокусирани върху детайлното изучаване на винопроизводствения процес, съпроводени от самите технолози. Дегустации на разнообразни вина и цели реколти, винени турове или просто почивка във винарна с живописна гледка, съчетана с преживяване като винена баня или терапия.

Освен с дългогодишна история и традиция във винопроизводството, България може да се похвали и с отличен терен за производство. Симбиозата между климатични условия, почви и географско разположение, правят тероара в страната ни конкурентен в световен мащаб. Друго интересно, е че на територията на България има около 360 винарни, не малка част от които участват и биват отличавани с престижни международни отличия, което ги нарежда достойно на международната сцена.

Все повече гласност се дава на формати, проекти, форуми и събития в контекста на темата за винения туризъм, където както любителите на виното, така и производители и търговци могат да обменят ценен опит и информация. ВИНАРИЯ 2025, която ще се проведе от 18-22 февруари на територията на Международен Панаир Пловдив, е пример за международна изложба за лозарство и винарство, съчетавайки традиция, иновация и страст към виното.

В рамките на ВИНАРИЯ 2025  забележителни производители ще покажат лимитирани серии вина, произведени с внимание към всеки детайл – от подбора на лозята до самото бутилиране. Очаква се силно присъствие на утвърдени български изби, които отглеждат местни сортове, както и технологични компании, които подпомагат търговията и позиционирането на винарните и техните преживявания пред местни и чуждестранни туристи.

Ако имате винарна или специализиран магазин за вина и все не сте започнали да организирате винени дегустации и преживявания, знайте че това е огромна пропусната полза за вашия бизнес и трябва незабавно да помислите как да се присъедините към най-актуалната тенденция през 2025-та.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE