Slide
Slide

София. „През изминалите месеци сред основните ми приоритети бе налагане на България като сигурна и успешна четирисезонна дестинация. В тази връзка беше осъществена реформата в областта на маркетинговите и рекламни политики, с която се наложи повече прозрачност и ефективност, за първи път в партньорство с бизнеса и общините“ заяви министър Зарица Динкова по време на отчета на дейността на Кабинета „Денков-Габриел“. Министър Динкова подчерта, че в резултат на тази реформа, стартирала през декември, министерството вече отчита първите резултати при ранните записвания и те са 70% ръст на пазар Великобритания, като вече текат записвания и за 2025 г. и там ръстът е 30%; 20% пък е повишението на ранните записвания на туристи от Германия за предстоящия летен сезон.

Както до този момент, така и занапред ще бъдат продължени  политиките на прозрачност и отвореност в работата на Министерството. „Пресен пример за това е промяната в процедурата за отдаване на плажовете, които са изключителна държавна собственост. Това ще става чрез търг с явно наддаване“, каза министър Динкова.

Продължава работата и по управленската програма за намаляване на административната тежест върху бизнеса, както и за мерки, които да гарантират повече сигурност за потребителите. Такава мярка е моделът на задължителен Гаранционен фонд, като елемент от националната защита срещу несъстоятелност на туристическите организатори, в съответствие с Директива 2015/2302“, заяви министърът на туризма. Тя допълни че Гаранционния фонд ще доведе до преодоляване на проблемите с обезпечаване на дейността на туроператорите и гарантиране на по-добра защита на интересите на потребителите.

„Министерството на туризма разработва мобилно приложение за промотиране на туристически обекти и маршрути, с цел налагане на България като целогодишна туристическа“, подчерта още министър Зарица Динкова. Сред приоритетите, които и за в бъдеще ще продължи да изпълнява министър Динкова посочи подпомагане и на хотелиерите с мерки, свързани с повишаване на качеството на продукта и конкурентоспособността чрез иновации и устойчивост.

„Предстои и създаването на Дома на розата в София, съвместно с Организацията за управление на туристическия район „Долината на розите“, изтъкна министърът на туризма.

Сподели публикацията