Slide
Slide
+++ Лидер в технологиите за пътуване и мобилност, Flix SE постига 2 млрд. евро общи приходи* през 2023 г., нараствайки с 30% на годишна база
+++ Повече от 81 милиона пътници са използвали услугите на Flix през миналата година – увеличение с 34% на годишна база
+++ Flix продължава да следва стратегията си за рентабилен растеж и постигна коригирана EBITDA** от 104 млн. евро – увеличение с 97 млн. евро на годишна база
+++ Изпълнителен директор Андре Швемлайн: „Тези изключителни резултати затвърждават успеха на Flix като лидер в технологиите за пътуване и мобилност“

София. – Flix SE обяви финансовите си резултати за 2023 г. Компанията отчита 30% ръст на общите приходи през 2023 г. и за първи път достига 2 млрд. евро годишни общи приходи. Това са резултати, които надхвърлят прогнозата за ръст от над 25%.

Миналата година 81 милиона пътници са пътували до над 5 600 дестинации с FlixBus, FlixTrain, Greyhound и Kamil Koc, което представлява ръст от 34% в сравнение с 2022 г.

Flix постигна коригирана EBITDA в размер на 104 млн. евро, което представлява увеличение с 97 млн. евро в сравнение с 2022 г. Това се равнява на коригиран марж на EBITDA от 5,2%.

„Силните ни годишни резултати показват, че разполагаме с правилната стратегия, която следваме през последните единадесет години“, казва Андре Швемлайн, съосновател и главен изпълнителен директор на Flix.

„Миналогодишните резултати затвърждават историята на успеха на Flix като водеща световна компания в областта на технологиите за пътуване. Искаме да затвърдим позицията си на глобален лидер, който стимулира устойчивото и достъпно пътуване за всички.“

Значителен растеж през 2023 г.

Flix отбеляза силни оперативни и финансови резултати във всички свои сегменти, включително FlixBus, FlixTrain и услугите под марката Kamil Koc в Турция и Greyhound в Северна Америка.

Европа 

В Европа Flix постигна общ ръст на приходите от 46% до 1 186 млн. евро. Това е най-развитият сегмент на Flix, като ръста се дължи на изключително голямото увеличение на броя на пътниците до 55 милиона, което е 41% ръст в сравнение с 2022 г. През 2023 г. Flix стартира дейността си във Финландия и Гърция, което прави услугите на FlixBus достъпни за клиентите в още повече европейски държави.

На българския пазар компанията за пътнически технологии продължи да укрепва партньорствата си с местните оператори и да увеличава броя на международните дестинации, като стартира първите пътувания до Солун, свързващи Гърция с европейската мрежа на Flix.

Sofia Knowledge Hub, или офисът на Flix в София, продължи да се разраства стабилно, достигайки почти 80 служители – с дейности, вариращи от ИТ до маркетинг, обслужване на клиенти и счетоводство. Офисът на Flix България е вторият по големина център на германската компания след този в Мюнхен.

FlixBus присъства на българския пазар от 2018 г. и предлага директни международни полети от 11 града в България до 12 държави в Европа, като Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, Австрия, Германия, Турция, Чехия и Словакия. 

Северна Америка

В САЩ, Канада и Мексико през 2023 г. 12 милиона души са пътували с FlixBus и Greyhound, което е с приблизително 36% повече в сравнение с 2022 г. Общите приходи се увеличиха с 11% до 615 млн. евро, благодарение на подобреното управление на пътната мрежа след пълната миграция на Greyhound към платформата за резервации на Flix през февруари 2023 г. Това позволява на клиентите лесно да търсят и резервират единна интегрирана междуградска автобусна мрежа и да пътуват в цяла Северна Америка.

Турция

В Турция 14 милиона души, което е с 8% повече от 2022 г., са пътували с Flix, генерирайки общи приходи от 189 милиона евро. Това съответства на ръст от 15% в сравнение с 2022 г.

Глобалната експанзия продължава

Със старта в Чили през октомври 2023 г. FlixBus вече присъства в две от най-големите латиноамерикански държави. Старта в Чили беше едно от най-успешните навлизания на пазар досега за FlixBus с висока честота на  на автобусите и показатели за точност, надхвърлящи дори тези в Европа през първите седмици на дейността. Освен това, за да продължи да надгражда успеха си в Бразилия, Flix разшири предлагането си в най-голямата южноамериканска държава с 35 града, включително Салвадор и Форталеза.

В началото на февруари 2024 г. FlixBus стартира дейността си и в Индия, втория по големина автобусен пазар в света, с 200 линии до 46 града всеки ден, сред които Делхи, Лакнау, Джодпур и Варанаси. Вече се подготвят нови линии, включително в южната част на страната.

Сподели публикацията