Slide
Slide
Мюнхен/Созопол. Община Созопол участва в едно от най-големите туристически изложения в столицата на Бавария- Мюнхен. От 1970 г. панаирът събира представители на държави от целия свят, туристически агенции, хотелски вериги, превозвачи, туроператори, които се грижат за туристическите пакети в различни дестинации.
От 14 до 18 февруари над 1000 изложители от над 50 страни ще показват актуални и иновативни предложения за свободното време – пътешествия, къмпингуване, водни спортове и спортове на открито, кулинария, ветроходно плаване, зимни курорти, балнеология и градски туризъм. Организаторите са запълнили осем халета, които отговарят по площ на осем футболни стадиона.
Желанието на германците да пътуват по света расте. Актуалната статистика сочи, че за 2024 години те ще предприемат 69 милиона пътувания по света и ще изхарчат 78 милиарда евро. Най-любими дестинации остават Испания, Италия, Турция, Хърватска и Гърция.
По статистика на организаторите най-голям процент на търсене се покачва в сферата на къмпингуването. Голяма част от запитванията към Община Созопол са именно за къмпинги, в комбинация с излети сред природата, велосипедни маршрути и организирани кратки турове из страната. В две от халетата на изложението участват над 180 изложителя, които предлагат съвременно и организирано къмпингуване – от производители на палатки и кемпери, до луксозни места за къмпингуване.
Щандът на България е разположен в едно от първите халета, заедно с Хърватска, Италия, Гърция, Испания, Турция и Словения. Конкуренцията между тези държави е ожесточена в битката за туристи и развитие на регионите. Гърция се представя със запазената марка на егейските острови, Италия -с богата кулинария и архитектура, Турция -с ориенталския дух на Средиземноморието. Най-впечатляващ е щанда на Хърватска с богатия си асортимент от туристически продукти, красиви дестинации за морски туризъм по суша и море.
Разнообразието от предложения за почивка в България също събра интереса на минувачите, които се интересуваха от морски и планински туризъм. Нашата държава представя тематични каталози за винарство и кулинария, градски културен туризъм, термални бани и балнеология, планинарство и ски, църковен и културен туризъм.
Представители от Община Созопол раздават луксозни издания, изработени специално за немския пазар, в които са презентирани най-добрите ни плажове, археологията и архитектурата на старинен Созопол, както и най-известните културни фестивали в града.Допълнително се подаряват малки сувенири за спомен на всеки, който прояви интерес към Южното Черноморие.
Две важни срещи бяха проведени в първия ден на изложението с два от най-големите туроператора в страната- АDAC и Shauinsland Reisen. Ако изключим най- популярните дестинации като Слънчев бряг и Златни пясъци, известни с масовия си туризъм, градове, като Созопол с неговата бутикова архитектура и дух, са останали в сянка. Според г-н Шмит от ADAC голяма част от немските потребители търсят по-висок клас почивка , което включва бутикови хотели, кулинария и възможност за културна програма. Той беше очарован от разработените рекламни филми за Созопол, дългите златни плажове и архитектурата на стария град. С нетърпение очакваме нашия град да бъде рекламиран в едно от най-популярните списания за туризъм в Германия- ADAC.
От общината обявиха, че предстоят още много срещи с туроператори, хора и агенции, за да представят красотите на Созопол.
„Състезавайки се с топ дестинациите по Средиземноморието осъзнаваме, че имаме да извървим не малък път, за да повишим качеството на туризма у нас и икономическия растеж на района. Това, на което трябва да държим е автентичност, демонстриране на традиции в сферата на културата и черноморската кухня, винарството и разбира се чиста природа и запазена архитектура“, споделиха от община созопол.
Сподели публикацията